رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 26 April

اوقات شرعی

در روستایی که بیشتر فعالان حوزه صنایع دستی تحت پوشش کمیته امداد میباشند و در تامین مایحتاج زندگی خود مانده اند و یا دلالان قالیبافی چوب حراج به نقش و هنر آنها زده اند نمیتوان ادعای ثبت ملی و جهانی را کرد.

صابر عباسی بخشدار عنبران در گفت گو با خبرنگار پایگاه خبری ویلکیج گفت : با توجه به تامین اعتبارات و مساعدت و همکاری فرماندار ، نمایندگان محترم مجلس و اداره آب و فاضلاب شهرستان نمین همزمان با هفته دولت در سال ۱۴۰۰ مشکل کم آبی و بی آبی شهر و بخش های تابعه عنبران پایان خواهد یافت.

 

عباسی افزود : با توجه به پایان عملیات عمرانی سد عنبران با هزینه ای بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان و نامین آب لوله کشی شده با حجم ۱۲۰ لیتر بر ثانیه از منطقه ویلکیج برای شرکت آب منطقه ای  شهرستان نمین ، شهروندان بخش عنبران از نعمت آب آشامیدنی سالم و پرفشار در سال آینده  بهره مند خواهد شد.

بخشدار عنبران در ادامه به زیرساخت های ضعیف صنعت گردشگری در منطقه اشاره کرد و گفت : سالانه ۵ هزار گلیم در شهرستان نمین بافته میشود که سهم عنبران ۳هزار بافت میباشد ولی به لحاظ شعارهای ثبت ملی گلیم عنبران و بحث بوم گردی در تامین نیازهای اولیه برای ثبت از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هیچ اقداماتی انجام نگرفته است و بیشتر جاذبه های توریستی عنبران توسط بخشدار و دهیاری انجام گرفته است.

وی به  برگزاری جشنواره زمستان بیدار در بخش عنبران اشاره کرد و افزود : پیشنهادات و نامه نگاری های زیادی در جهت توسعه گردشگری با ارگان هایی نظیر پارک علم و فناوری در بحث طراحی و تغییر طرح های گلیم و سرمایه گذاری و یا ایجاد ساختمان موزه در عنبران به لحاظ وجود نسخ خطی که بنا به گفته ها این نسخ خطی عربی در دانشگاه الازهر مصر تدریس میشوند با مدیران مربوطه انجام گرفته که تا کنون هیچ پالس مثبتی از طرف آنها نداشته ایم.

عباسی ادامه داد : در روستایی که بیشتر فعالان حوزه صنایع دستی تحت پوشش کمیته امداد میباشند و در تامین مایحتاج زندگی خود مانده اند و یا دلالان قالیبافی چوب حراج به نقش و هنر آنها زده اند نمیتوان ادعای ثبت ملی و جهانی را کرد.

وی خاطر نشان کرد : ۴۰ درصد شهر عنبران و بخش های تابعه تحت پوشش کمیته امداد میباشد ، با این حال سوغات بیکاری در منطقه افزایش آمار اعتیاد و فقر و مهاجرت به شهر های دیگر میباشد،عنبران دارای پتانسیل های بالای سرمایه گذاری و همچنین توسعه گردشگری پایدار میباشد ولی عدم توجه و یا کم توجهی مسئولان باعث شده است عنبران از هر لحاظ با عقب ماندگی و توسعه شهری روبرو شود.

صابر عباسی  با اشاره به سرمایه گذاری موفق در بخش معدن در منطقه گفت : بخش عنبران دارای چندین معدن فعال میباشد که توانسته است  سهم بسزایی در صنعت معدن در استان داشته باشد و در سال های اخیر با توجه به فعال شدن معدن های جدید و اعلام رضایت شهروندان و روستاییان نزدیک معادن منوط بر استفاده از نیروی های بومی برای فعالیت در این معادن و همچنین مساعدت در بحث ساخت و سازها و کمک به اهالی منطقه اقدامات موثری انجام گرفته است.

وی همچنین به پتانسیل های اقلیمی عنبران اشاره کرد و افزود : آب و هوای گرم و مرطوب عنبران میتواند بهترین نقطه برای سرمایه گذاری در ایجاد گلخانه ها باشد، همانطور که در عنبران در حال حاضر واحد  تولید کننده گل به نحو احسن توانسته است موفق باشد و حتی محصولات خود را به پایتخت و سایر شهرستان ها نیز ارسال کند.

بخشدار عنبران از مهم ترین و بزرگترین معضل شهر عنبران رودخانه ده رود ابراز نگرانی کرد و  گفت : رودخانه  ده رود از داخل شهر عنبران به طول ۳ کیلیومتر  و در حد فاصل ۱ کیلومتری محوطه شهر و محل مسکونی میگذرد و در اوایل انقلاب و ۴۰ سال پیش تمامی تاسیسات شهری در بستر رودخانه ایجاد شده است و سالانه همیشه سیلاب و طغیان رودخانه کف رودخانه و دیوار آن را تخریب میکند ، این در حالی است که عبور و مرور ۴۰۰ خانوار از داخل همین روخانه در ایام مختلف سال میباشد و چندین بار به شهروندان اخطار داده و آگاهی سازی کردیم و امیدواریم مسئولان این مشکل را  در اولویت کاری و اجرایی قرار دهند و تاسیسات را از داخل رودخانه جابجا کنند.

اخبار مرتبط

نظرات