رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

اوقات شرعی

جلسه شورای اقامه نماز آموزش و پرورش شهرستان نمین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ویلکیح به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان اردبیل، جلسه شورای اقامه نماز آموزش و پرورش شهرستان نمین با حضور مدیر و کارشناسان ستاد اقامه نماز استان و مدیر و سایر اعضای شورای اقامه نماز آموزش و پرورش و دبیر ستاد اقامه نماز این شهرستان روز دوشنبه ۱۳ دی ماه برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید تلاوت شد و سپس عبدی مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل ضمن تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: برنامه هایی که در تفاهم نامه منعقد شده است باید در طول سال برگزار گردد و با توجه به مهیا شدن شرایط لازم است تمام نشست های دانش آموزی و خانواده و دوره های آموزشی معلمان پایه سوم ابتدایی دختران و دبیران پایه هشتم پسران در آینده نزدیک برگزار گردد و با توجه به هماهنگی هایی که با اداره کل آموزش و پرورش استان نیز شده حتماً این دوره ها ونشست ها اجرایی خواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان به لزوم تشکیل جلسات اندیشه ورز در مدارس تاکید و توجیه اولیاء به اهمیت نماز و تشویق و ترغیب دانش آموزان به اقامه نماز را از اولویت های این ستاد برشمرد و گفت: هیأت اندیشه ورز در مدارس تشکیل و جلسات شورا در مدارس برگزار گردد و از نماز جماعت مدارس بازدید به عمل آورده و در نماز جماعت مدراس شرکت کنید و همچنین در شبکه شاد نسبت به ارائه مطالب و کلیپ های نمازی اقدام کنید؛ زیرا شبکه شاد و فضای مجازی بهترین فرصت برای ترویج و توسعه نماز در میان دانش آموزان و معلمان و مدیران و معاونین می باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه فهم و فرهنگ شهرستان نمین بستر لازم را برای توسعه فرهنگ نماز فراهم آورده است از اقدامات، فعالیت ها و برنامه های آموزش و پرورش شهرستان در راستای ترویج اقامه نماز صمیمانه تقدیر نمود.

عبدی در پایان افزود: بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیست و هشتمین اجلاسیه سراسری نماز ، افق جدیدی در راستای نشر و گسترش اقامه نماز باز شده که لازم است همه دست اندرکاران این فریضه بزرگ الهی را در دستور کار خود قرار داده و عملاً در غنابخشی آن اهتمام لازم را به عمل آورند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نمین با ارائه گزارش از روند رو به رشد اقامه نماز در مدارس، به تشریح طرح تحقیقی که برای اولین بار در سطح شهرستان تدوین گردیده پرداخت که بر اساس آن اقامه نماز از روند مطلوب در سطح مدارس و بین دانش آموزان برخوردار است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نمین نیز گفت: شورای معاونین از مدارس بازدید به عمل می آورند و در نماز جماعت مدارس شرکت کرده و توصیه های لازم جهت شرکت مدیران و معاونین و معلمان و دانش آموزان در نماز جماعت داده می شود.

جعفری گفت: آموزش و پرورش شهرستان نمین با تدوین برنامه های خاص و ابتکاری از جمله گنجاندن زنگ نماز در برنامه درسی، اذان اول وقت، تجهیز نمازخانه ها و سوق دادن محتوای فعالیت های مدارس به نماز گام موثری را در اجرای این دستور مهم الهی و قرآنی برداشته است.

اخبار مرتبط

نظرات