رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

اوقات شرعی

امام جمعه در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان نمین:

نمازخانه های بین راهی شهرستان نمین باید ساماندهی شوند

جلسه شورای اقامه نماز شهرستان مرزی نمین با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل و امام جمعه و فرماندار این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ویلکیج به نقل از  روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان اردبیل، جلسه شورای اقامه نماز شهرستان مرزی نمین با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، امام جمعه و فرماندار شهرستان و سایر اعضاء در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ابراهیمی دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان نمین ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های نمازی انجام یافته در سال گذشته به تشریح وضعیت اقامه نماز در این شهرستان پرداخت.

در این جلسه امام جمعه شهرستان نمین طی سخنانی با اشاره به آیه “رب اجعلنی مقیم الصلاه و من ذریتی …” به ارزش و جایگاه و اهمیت نماز در جامعه اسلامی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین اسدزاده ضمن هشدار به مسئولان و متولیان فرهنگی در خصوص تبعات مهجور ماندن نماز در جامعه خواستار توجه جدی و کافی همه دست اندرکاران به امر نماز و ترویج این فریضه مهم شد.

رسیدگی به وضعیت نمازخانه های بین راهی شهرستان و پرداخت منظم حق القدم ائمه جماعات مدارس  از دیگر مطالبات امام جمعه شهرستان نمین در این جلسه از مسئولان بود.

فرماندار شهرستان نمین هم در این جلسه ضمن سپاس و تقدیر از فعالیت های انجام یافته توسط ستاد اقامه نماز در این شهرستان؛ آمادگی کامل فرمانداری و ادارات شهرستان را جهت همکاری با ستاد در راستای اجرای برنامه های فرهنگی آموزشی و تبلیغی نماز در سطح شهرستان اعلام نمود.

طیب امینی ضمن تاکید بر اجرائی نمودن مفاد بخشنامه ۱۵ ماده ای وزیر کشور در تمامی ادارات شهرستان از اختصاص اعتبار ویژه توسط فرمانداری جهت بازسازی و تعمیر نمازخانه بین راهی ورودی تونل اردبیل آستارا خبر داد.

در ادامه مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل طی سخنانی با اشاره به اهمیت نماز اول وقت در سیره ائمه معصومین علیهم السلام و اقامه نماز در وقت فضیلت توسط امام رضا«ع» هنگام مناظره با فرد صابئی ابراز امیدواری کرد که انشاءالله روزی فرا برسد در جامعه اسلام مان شاهد باشیم  همگان نماز را در اول وقت و در مسجد و به جماعت اقامه می کنند.

عبدی ضمن تقدیر از اهتمام امام جمعه و فرماندار شهرستان نسبت به امر نماز به تشریح آیین نامه جدید شورای اقامه نماز شهرستان ها پرداخت.

وی با اشاره به بخشنامه ۱۵ ماده ای وزیر کشور، وظایف فرمانداران در قبال اجرای مفاد این بخشنامه را یادآور گردید و پیشنهاد نمود از دبیر ستاد اقامه نماز برای حضور در جلسات شورای اداری شهرستان نمین دعوت بعمل آید.

عبدی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره علمی پژوهشی، فرهنگی ادبی و هنری فجر تا فجر در سراسر کشور، همکاری جدی تمامی ادارات و مسئولین شهرستان در اجرای شایسته این جشنواره را درخواست نمود و بر ضرورت انجام تبلیغات گسترده محیطی نماز در سطح شهر تاکید کرد.

در پایان جلسه حکم ریاست شورای اقامه نماز شهرستان که توسط استاندار اردبیل امضاء گردیده توسط مدیر ستاد اقامه نماز استان به فرماندار تقدیم گردید.

همچنین اعضای شورای اقامه نماز شهرستان نمین ابلاغ عضویت خود در این شورا را از دستان امام جمعه و فرماندار شهرستان دریافت نمودند.

اخبار مرتبط

نظرات