رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

اوقات شرعی

بارش برف و انتقاد شهروندان نمینی از شهردار نمین

تلنگر برفی به شهردار فعال نمین

اگرچه هفته گذشته سازمان هواشناسی کشور خبر از ورود سامانه‌ای بارش زا در شمالغرب کشور و مخصوصا استان اردبیل را به مسوولان گوشزد کرده بود اما آنها خود را برای این برف و باران آماده نکرده بودند.

 

 

سازمان هواشناسی کشور و هواشناسی استان در روزهای گذشته نوید حضور سامانه بارشی را داده بود، سرانجام این سامانه از اواخر روز پنجشنبه ۷ آذرماه  به آسمان شهرستان نمین رسید و از حدود ساعت ۱۶عصر بارش برف آغاز شد.

 

بارش تقریباً ۱۲ – ۱۰ ساعته برف در روزهای پایانی فصل پاییز در نمین، معابر عمومی شهر را سفیدپوش کر و چهره‌ای از زمستان را به نمایش گذاشت و مردم را خوشحال کرد اما این خوشحالی مردم با عملکرد قابل تأمل مدیران  شهری زمانی طول نکشید

بسته‌شدن خیابان‌ها به‌دلیل بارش برف، کندی تردد، وجود برف سنگین در معابر و خیابان‌های اصلی شهر، معطلی شهروندان، عدم حضور به‌موقع دست ‌اندرکاران شهری در برف‌روبی و کندی عملکرد شهرداری  تنها بخشی از گلایه‌های شهروندان نمینی در خیابان‌ها از مدیران اجرایی شهری بود.

یکی از شهروندان نمینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری ویلکیج با اشاره به اعلام قبلی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش احتمالی برف از ضعف مدیریت شهرداری و عدم برنامه‌ریزی دقیق و آمادگی لازم مسئولان شهری به ‌شدت گلایه کرد.

ایشان از زحمت های شبانه روزی برای زیباسازی و توسعه شهردار تشکر کرد ولی افزود مدیریت بحران در چنین مواقعی  برای شهر شورای شهر و شهردار محترم میباشند که در این مواقع کاستی ها و عدم مدیریت بروز میکند.

 

یکی دیگر از شهروندان نمین گفت :  بابت این نعمت الهی خدا را سپاسگزاریم اما از عملکرد ضعیف مدیران شهری شهرداری نمین  به‌شدت انتقاد دارم چراکه اولین انتظار ما شهروندان از مدیران شهرداری و دیگر مدیران شهری این بود که همزمان با اعلام سازمان هواشناسی از روزهای قبل در این‌باره پیش‌بینی می‌کردند تا لااقل آمادگی اولیه را داشته باشند.

مردم مقابل خانه های خود را پاکسازی کرده اند ولی به دلیل حجم بالای برف و جمع شدن برف و یخ زدگی تردد در کوچه غیر ممکن است.

توصیه شهروند به شهرداری این بود که شهرداری نمین  باید مخلوط شن و نمک را در اختیار شهروندان قرار دهد تا خودشان اقدام به شن پاشی و نمک پاشی کنند.

 

اگرچه بارش برف برای کشور و شهری مانند شهرستان نمین  جای شکر دارد اما به دلیل ضعف و ناتوانی در خدمات رسانی درست شهرداری به شهروندان باعث می‌شود که شکر این نعمت الهی به درستی به جای آورده نشود. و تمامی زحمت های شهردار در این مدت بخاطر عدم مدیریت در برف روبی معابر و رفاه حال شهروندان به چالش کشیده میشود.

اگرچه هفته گذشته سازمان هواشناسی کشور خبر از ورود سامانه‌ای بارش زا در شمالعرب کشور و مخصوصا استان اردبیل  را به مسوولان گوشزد کرده بود اما آنها خود را برای این برف و باران آماده نکرده بودند.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط

نظرات