یادداشت ها
کد خبر : 1291
دوشنبه - 8 دی 1399 - 00:30
بمناست سالگرد 9 دیماه

۹ دی تجلی یک ملت با پشتیبانی ولایت

یادداشت : آرمین احمدی

حماسه واقعه ایست که در برهه ای از زمان نقش اساسی ای در سرنوشت یک یا چندین ملت ایفا می کند. در همه تاریخ حماسه در پی ایجاد مشکل و یا فتنه و یا نابهنجاری ای که به مزاج آن ملت خوش نیاید رخ می دهد.

فتنه به دو معنا در نهج البلاغه آمده، یکی جریانی که حق از باطل مطلقاً روشن نیست یا هر دو طرف سهمی از حق و باطل دارند. این فتنه همان است که در اولین کلمات قصار نهج البلاغه آمده است.

پس از وقوع اغتشاشاتی به بهانه انتخابات ۸۸ و با ورود ضدانقلاب دشمنان ایران اسلامی به این موضوع، شاهد بروز تنش‌های عمیقی در نقاط مختلف کشور بودیم. واقعه اسفناک اهانت به عاشورای حسینی در پایتخت پیش آمد که به گمان دشمنان مرحله ای از فتنه گریشان بود.

این اغتشاشات  که در ایام محرم عزاداری سالار شهیدان به وقوع پیوست ،همین موضوع خود باعث تقویت روح انقلابی و ضد استکباری ملت ایران شد،۹دی در تاریخ انقلاب اسلامی با عنوان روز بصیرت و یوم الله ماندگار شد و در این روز دشمنان مأیوس و ناامید شدند و فهمیدند که دیگر فرصتی برای ایجاد فتنه نخواهند داشت.

دشمن همواره مترصد نفوذ به ایران و حذف حکومت اسلامی ایران است و برای رسیدن به این هدف خود از هیچ بهانه‌ای فروگذار نمی‌کند در این میان وحدت و یکپارچگی ملت ایران در مواجهه با این موضوع بود که نقطه اصلی را در ۹ دی و با حضور حماسی مردم در راهپیمایی به همه جهانیان نشان داد.

این تجلی پیشتر نیز در عرصه دفاع مقدس و عرصه های فرهنگ و اقتصاد به ظهور رسیده بود و در ۹دی بار دیگر در ابعاد سیاسی، اجتماعی متجلی گشت و مردم صبور، مقاوم و هوشیار ایران اسلامی با تمام وجود به نظام اسلامی از عمق جان معتقدند و لحظه ای در دفاع، حمایت و حراست از آن کوتاهی نخواهند کرد

می توان گفت ۹دی ماه، تجلی دفاع و پشتیبانی همه جانبه ملت ایران از ارزش های اسلامی و مردم سالاری دینی و جلوه های زیبایی از بصیرت و ولایتمداری بود که یکپارچگی و ایستادگی مردم در حفظ آرمان های الهی انقلاب را متجلی ساخت.