اقتصاد » تیتر اصلی
کد خبر : 1374
سه شنبه - 16 دی 1399 - 11:00
پیست اسکی فندقلو وعده ای که محقق نشد

اسکی رفتن روی باور مردم

در آبان ماه امسال سجاد انوشیروتنی با حضور در منطقه گردشگری فندقلو و بازدید از محل نصب دکل های پیست اسکی یادآور شد به زودی و تا دوماه آینده یعنی در چنین ایامی از پیست اسکی روی چمن منطقه فندقلو رونمایی خواهد شد.

حال با گذشت نزدیک به ۳ ماه از این اظهارات هیچ اتفاق خاصی در آن منطقه به خاطر بدی آب و هوا و شرایط جاده ای پیست اسکی نیفتاده است.

در سال ۹۷ مدیر کل سابق اداره ورزش و جوانان استان نیز در شوآفی با مدیران شهرستان و سایر مدیران ارشد استانی از بهره برداری سریع  پیست اسکی فندقلو خبر داد ولی تا کنون هیچ اتفاقی نیفتاده و هیچ بازخواستی هم از آن همه شعار نشده است.

در منطقه فندقلو سازمان گردشگری استان ، شهرداری نمین، و ورزش و جوانان استان و همچنین منابع طبیعی  و محیط زیست شهرستان سهم بسزایی دارند و هرکدام به نحوی یا تملک دارند و یا در حال ایجاد بستر های توسعه از جمله گردشگری و با تلاش برای حفظ و نگهداری میکوشند.

 

ولی تمامی این ادارات و ارگان ها چندین سال است که در شعار زدگی مانده اند و هیچ عملکرد مثبت و قابل رشدی در این منطقه ملموس نیست،چندین سال است طرح آزادسازی مرال در منطقه بعلت ازدیاد زاد و ولد مرال ها باید انجام گیرد که هنوز به دلایل مختلف بلاتکلیف مانده است،سایت گردشگری فندقلو  زیر نظر شهرداری نتوانسته است آنچنان که باید مجتمع رفاهی و گردشگری مناسب در تمام فصول سال برای میهمانان و گردشگران باشد ، پیست اسکی فندقلو در گیر و دارد اداره ورزش و جوانان و نامه نگاری ها و عدم تخصیص اعتبارات لازمه هر روز یه قدم به عقب حرکت میکند و اصلی ترین مشکل اساسی جاده حوزه استحفاظی سازمان میراث و گردشگری میباشد که کلیه این بستر سازی ها ابتدا به ساکن از همین پایلوت اولیه است که زوار در رفته و از بین رفته و باید چاره ای اندیشید.

مسئولان استانی نه تنها سجاد انوشیروانی بلکه سایر مدیران  نیز بر این نکته واقفند که شعار دادن در بحث ساخت و ساز و توسعه زیرساختی در ۶ ماهه دوم سال عملا یک بلوف سیاسی است و سالهاست بر این نکته نیز تاکید دارند و ادامه راه این مدیران نیز پیوسته ادامه دارد.

اما در شهرستان نمین چندین پروژه ملی و گردشگری و توسعه زیر ساختی دیگر نیز در حال انجام است که منوط به شرایط آب و هوایی است ، از جمله تونل دوم گردنه حیران که استاندار محترم در مصاحبه خود اظهار داشته اند تا خرداد ۱۴۰۰ تکمیل و نهایی میشود که با یک حساب سر انگشتی و این شرایط آب و هوایی میتوان گفت محال ممکن است و یا پروژه های گردشگری که در منطقه فندقلو و سوها در حال انجام است از جمله پروژه راه برگشت از طرف تله کابین حیران توسط میراث فرهنگی و گردشگری و همین پروژه احداث پیست اسکی بین المللی.

به نظر می رسد سازمان میراث فرهنگی قبل از اینکه جاده برگشت این مسیر را ایجاد کند ایتدا مسیر رفت را ترمیم یا بازسازی کند که حداقل کاری در این منطقه انجام گرفته شده باشد.مطمئنا در این مساله نیز چندین مولفه دست به دست هم میدهند که تا کنون نتوانسته اند به جمع بندی نهایی برسند و همان اختلاف نظرهایی است که ارگانهای یاد شده باهم دارند بر سر تملک و توسعه منطقه و هرکدام سهم خواهیی خود را بر سر موضوع فندقلو دارند.

 

پیشنهاد میشود مدیران ارشد استانی در بحث عملیاتی و عمرانی  در حوزه کاری خود ۶ ماهه زمستان را در نظر نگیرند و به هر پروژه دوره ۶ ماهه تنفس زمستانی را نیز اضافه کنند.

انتهای پیام/