اقتصاد » تیتر اصلی
کد خبر : 1430
پنجشنبه - 25 دی 1399 - 15:47
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نمین گفت :

فعالیت ۱۹ معدن در نمین

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ویلکیج به نقل از رییس اداره صنعت و معدن تجارت شهرستان نمین ۴۶ معدن در شهرستان دارای پروانه رسمی میباشند که از این تعداد ۱۹ مورد فعال و ۲۷ مورد غیر فعال هستند که عمده ترین مواد معدنی در شهرستان را سنگ های لاشه ، مرمریت و سنگ آهک و شیل تشکیل میدهند.

دشتی افزود : سهم معادن در توسعه اقتصادی استان  از لحاظ اشتغالزایی مطلوب ارزیابی می شود ، صاحبان معادن منطقه ضمن آنکه در ابتدا با مجوزهای قانونی اقدام به فعالیت می نمایند پس از برداشت و اتمام کار نیز موظفند زمین مورد نظر را پس از بازسازی به ادارات ذیربط تحویل نمایند . و در این مورد نظارتهای لازم انجام و با متخلفان برخورد قانونی انجام خواهد شد .

دشتی در ادامه به صدور مجوز ۱۲۰ مورد پروانه با ظرفیت اشتغال ۲۰۱۷ نفر در یک سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعدا مجوز ۲۷ مورد در منطقه شهرستان نمین با ظرفیت اشتغال ۴۰۲ نفر و ۳ مجوز در ناحیه صنعتی نوجه ده با ظرفیت اشتغال ۹۱ نفر و ۹۰ مجوز در شهرک صنعتی شماره ۲ با ظرفیت اشتغال ۱۶۱۴ نفر صادر شده است.

وی ادامه داد: اولویت دیگری که در سال جهش تولید مد نظر قرار دارد، ودر ایام دهه فجر به مرحله نهایی خود خواهد رسید افتتاح ۸ واحد تولیدی جدید و ۴ مورد کلنگ زنی در حوزه شهرستان نمین خواهد بود که در فاز اول برای ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و در فاز دوم برای ۲ هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

دشتی در پاسخ به خبرنگار ویلکیج مبنی بر احداث کارخانه لاستیک سازی در منطقه گفت :  اخذ مجوز و تغییر کاربری این کارخانه با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد تومانی درمراحل پایانی قرار دارد که باعث ایجاد اشتغال مستقیم ۴۰۰ نفر در آینده خواهد شد.

دشتی افزود : کارخانه ها و واحد های تولیدی راکد زیادی را به چرخه تولید برگردانده ایم که باعث ایجاد اشتغال مستقیم  نزدیک به۴۵۰ نفر در این مدت شده است.

وی یاد آور شد : شهرستان نمین در ماههای آینده شاهد افتتاح چندین کارخانه مهم با اشتغالزایی بالا از جمله : آرتا انرژی ، آرتا پان ، گروه کارخانجات شایسته سازان ایرانیان واقع در اورونج و … خواهد بود

دشتی در مورد اقدامات تنظیم بازار در مدت یاد شده گفت : در خصوص تنظیم بازار اقدامات خوبی انجام گرفته است از جمله تامین سیمان ، لاستیک ، ماسه که در حال حاضر کمبودی در این زمینه در شهرستان وجود ندارد،همچنین جذب سهمیه کالاهای اساسی از جمله برنج ،گوشت قرمز،مرغ منجمد و شکر در بعضی موارد بیشتر از سهمیه شهرستان نیز جذب شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نمین گفت : به‌منظور کاهش دغدغه‌های فعالان صنعت حمل‌ونقل و در راستای کمک به تنظیم بازار، لاستیک خودروهای سواری در چند مرحله ویژه شهرستان نمین توسط اداره صنعت معدن و تجارت با همکاری فروشندگان عامل اقدام به توزیع لاستیک کرده ایم و در حال حاضر مشکلی از بابت توزیع لاستیک دولتی در شهرستان وجود ندارد.

وی ادامه داد : در بحث توزیع سیمان و ماسه در دشهرستان نمین نیز با بازرسی های مکرر از درب کارخانه تا عاملین فروش و با جلوگیری از احتکار،سیمان به اندازه کافی و با قیمت دولتی در اختیار مردم قرار گرفته است.

دشتی وضعیت سهمیه آرد و نان شهرستان نمین را مطلوب دانست و اعلام کرد : سهمیه آرد شهرستان نمین در ماه ۷۱۷ تن میباشد که از این مقدار ۵۵۵۱۶۰ کیلوگرم آرد یارانه ای و ۱۶۱۸۷۰ کیلوگرم آرد نیمه یارانه ای است که بین نانوایان شهرستان توزیع میشود و تا کنون کمبودی در این زمینه نداشته ایم.

عظیم دشتی در خصوص موضوع بازرسی و نظارت که یکی از وظیفه های ذاتی اداره صمت می باشد گفت : بازرسان اداره روزانه از واحدهای صنفی و نانوایان بازدید نموده و متخلفان به تعزیرات حکومتی معرفی می شوند بطوریکه در یکسال گذشته نزدیک به ۱۴ هزار مورد بازرسی در شهرستان انجام شده که از این تعداد حدود ۲۰۰ واحد صنفی متخلف به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شده اند ارزش ریالی تخلفات ۵۲۰ میلیون تومان می باشد. ایشان گفتند اولویت اداره صمت تعامل با واحدهای صنفی می باشد ولی با افرادی که با گرانفروشی ، کم فروشی ، احتکار و …. در زندگی مردم اختلال ایجاد کنند به شدت برخورد خواهد شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نمین گفت :: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون نزدیک به ۱۰ تن مواد ضدعفونی محیطی و بیش از ۲ هزار محلول ضدعفونی کننده دست و ماسک در شهرستان نمین بین کسبه  و اصناف پخش شده است.

وی در پایان گفت : در بحث کمکهای مومنانه ، کمک معیشتی نیازمندان ، جشن گلریزان و … اداره صمت با همکاری اتحادیه های صنفی و اصناف و بازاریان شهرستان وبرخی از کارخانجات مهم شهرستان توانسته است قدمهای خوبی در این زمینه بردارد که لازم می دانم در اینجا از همه عزیزان تشکر و قدر دانی نمایم .