تیتر روز
کد خبر : 1507
شنبه - 11 بهمن 1399 - 19:04
مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نمین:

توزیع ۱۱ هزار اصله نهال رایگان در بین کشاورزان شهرستان نمین

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ویلکیج : مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نمین از توزیع ۱۱ هزار اصله نهال صنوبر رایگان در بین کشاورزان در راستای زراعت چوب شهرستان خبر داد.

اسد صادقپور در گفت‌وگو با خبرنگار ویلکیج، با اعلام این مطلب افزود: این تعداد نهال رایگان به ثبت نام کنندگان واجد شرایط در مساحتی بالغ بر ۱۱ هکتار توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرایط لازم برای دریافت نهال رایگان از منابع طبیعی داشتن مجوز آب برای زمین کاشت نهال میباشد افزود: آن دسته از کشاورزان منطقه که خواستار دریافت نهال صنوبر برای زمین های زراعی و همچنین بادشکن را دارند باید مجوز آب مورد نیاز را داشته باشند و همراه داشتن کروکی زمین مورد کاشت هنگام مراجعه به اداره منابع طبیعی لازم میباشد.

صادقپور گفت : فعلا در حوزه زراعت چوب، نهال صنوبر به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار داده میشود که تا اواخر اسفندماه این روند ادامه خواهد داشت.

توزیع نهال صنوبر رایگان در بین کشاورزان اسدآبادی

وی در ادامه از واگذاری ۱۵۰۰ هکتار از زمین های منابع طبیعی و جنگلی برای توسعه گردشگری شهرستان نمین خبر داد و گفت: در راستای حفظ و نگهداری و همچنین توسعه مناطق جنگلی و گردشگری فندقلو جنگل های نیارق و سوها این پروژه با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان در اختیار شرکت پارسیان ستاره رویا بام قرار گرفته است که بیشترین تمرکز برای حفظ و نگهداری جنگل میباشد.

وی گفت: مطالعات این طرح انجام گرفته و در مرحله عقد قرارداد میباشیم و از این مساحت ذکر شده ۲۳۰ هکتار در منطقه فندقلو و ۱۲۳۰ هکتار مابقی در روستاهای نیارق و سوها به زودی با دستور رییس جمهور کلنگ زنی خواهد شد.

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نمین در سوال خبرنگار ویلکیج مبنی بر رها شدن بعضی معادن و عدم بازگرداندن صاحبان معادن به حالت اولیه محیطی در شهرستان نمین گفت: متاسفانه قراردادهای صاحبان معادنی که بلاتکلیف مانده اند مدت دار بوده، تا جایی که برخی از آنها قراداد تا ۱۴۱۰ نیز به ثبت رسانده اند و عملا دست ما برای پیگیری  با این شرایط کوتاه میباشد.

صادقپور در پیان گفت :  امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا، متقاضیان دریافت نهال می‌توانند با رعایت اصول بهداشتی و پیشگیرانه، به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری  شهرستان نمین مراجعه نمایند.

انتهای پیام