اقتصاد » تیتر اصلی
کد خبر : 1597
دوشنبه - 4 اسفند 1399 - 18:36
رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نمین

شهرستان نمین در رتبه دوم سامانه سیاک کشور

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ویلکیج شهرام محسنی رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نمین اظهار داشت :شهرستان نمین در سامانه یکپارچه سازی اراضی کشور بعد از خرم آباد در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

وی گفت : تا کنون برای ۶۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نمین دفترچه صادر شده است و با روند ثبت این اراضی در سامانه سیاک معتقدیم اختلاف میان دفترچه های قدیمی و جدید به حداقل برسد.

محسنی در ادامه به حذف بروکراسی های اداری برای ثبت سند تک برگی با این سامانه اشاره کرد و گفت : با توسعه و بهره گیری کامل از این سامانه میتوان بعد از این میزان عملکرد محصولات کشاورزی در منطقه را  به درستی تخمین زد و همچنین  ضریب مکانیزاسیون زمین های کشاورزی را نسبت به استفاده  از ادوات کشاورزی به دقیق ترین آمار رساند.

وی با اشاره به نزدیک شدن روز درختکاری افزود : طبق سنوات سال های گذشته و با همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان نمین امسال نیز نهال رایگان صنوبر به کشاورزان در در روز درختکاری واگذار خواهد شد و طی هماهنگی با بخش خصوصی نهال های میوه نیز بین متقاضیان پخش خواهد شد.

یوسفی د رادامه افزود : برای کشاورزان شهرستان نمین تا کنون ۴۶۰۰ تن کود سفید توزیع شده است که از این مقدار ۲۶۰۰ تن سهم شهر آبی بیگلو و ۲ هزار تن سهم شهر نمین میباشد و برای توزیع کود بین کشاورزان عزیز مشکل خاصی وحود ندارد.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نمین در پاسخ به حاشیه های ثبت نام تراکتور در شهرستان نمین اظهار داشت:در سال های گذشته مخصوصا سال ۹۷ و ۹۸ تقاضا برای ثبت نام تراکتور در شهرستان کم بود ولی از اواخر سال گذشته تا کنون ۱۴۰۰ نفر متقاصی در صف نوبت میباشند که از این تعداد طبق بررسی های همکاران و تایید شرایط متقاضی در ادراه به ۷۱ نفر تراکتور تحویل داده شده است.

وی شرایط تخصیص تراکتور به کشاورزان را داشتن حداقل ۸ هکتار زمین زراعی دانست و افزود:شرایط تخصیص تراکتور ۴ سیلندر به متقاضیان برای زمین های زراعی به صورت کشت دیم ۱۲ هکتار و برای کشت آبی ۶ هکتار  و برای تراکتور ۶ سیلندر کشت ۲۰ هکتار دیم و ۱۰ هکتار آبی میباشد که این شرایط برای زراعت زیر کشت نیمه آبی حداقل ۸ هکتار است.

محسنی در پایان گفت : سامانه سیاک میتواند با به نهایی رسیدن ثبت تمامی اراضی کشاورزان پروسه ثبت نام برای ادوات کشاورزی و کود و سموم را از حاشیه های ایحاد شده حذف کند.

انتهای پیام/