اقتصاد » تیتر روز » مجلس
کد خبر : 1726
یکشنبه - 17 اسفند 1399 - 11:30
تونل دوم گردنه حیران به کما رفت:

چراغ خاموش

با گذشت بیش از ۶ ماه از افتتاح پروژه تونل دوم گردنه حیران با حضور مسئولان کشوری و استانی و وعده وعید افتتاح آن در بهار ۱۴۰۰ امروز شاهد آن هستیم که در آستانه  آغاز بهار ۱۴۰۰ عملیات حفر تونل از هر دو طرف مسیر چراغ خاموش به کار خود ادامه میدهد و سردی عملیات بر روی حیران گسترده شده و هنوز از خواب زمستانی لذت میبرد و شاید هم به کما رفته است.

این پروژه که مطالعه آن به گفته اکبر بهنامجو از سال ۹۷ شروع شده و با سفر ریییس جمهوری اعتبار اولیه آن اخذ شده بود با شروع جدی از سمت مسیر نمین آغاز به کار کرد و بعد از مدتی بخاطر وجود آب و هوای سرد در منطقه پروژه به کندی اجرا شد و بعد از جابجایی کارگاه به سمت مسیر حیران پروژه آن طرف تونل ادامه یافت ولی نزدیک دو هفته به سال ۱۴۰۰ مدتی است صدای تیشه فرهاد از بیستون نمی آید و تمامی دستگاه آلات خاموش و پروژه تعظیل شده است.

در تیرماه ماه سال ۹۹ استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز احداث تونل تأمین شده است ابراز امیدواری کرده بودند
در فصل کاری موجود و همچنین سه ماهه اول سال آینده این پروژه به اتمام رسیده و امکان تردد از این تونل در تابستان سال آینده برای گردشگران و مسافران فراهم آید.

مصاحبه استاند در تیر ماه ۹۹

((استاندار اردبیل : بر اساس روال عادی قرارداد این تونل با پیمانکار به مدت ۳۰ ماه منعقد شده اما در جهت خدمت رسانی سریع‌تر به مردم، امروز مقرر شد تا اول اردیبهشت ماه سال آینده حفاری این تونل به پایان برسد.

بهنام جو از تسریع در روند ساخت این تونل خبر داد و گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده و تاکید به پیمانکار مبنی بر تسریع در روند ساخت این پروژه، اتمام و بهره برداری از این تونل که یکی از مطالبات اصلی مردم استان است تا اول خردادماه سال آینده انجام شود))

 با توجه به فعالیت دست و پا شکسته این چند ماه پروژه به نظر میرسد این امکان که تابستان ۱۴۰۰ از تونل دوم به حیران پا بگذاریم امری محال است و سالها طول خواهد کشید که شهروندان از ترافیک سرسام آور حیران در تابستان با خیال راحت تردد کنند.

سابقه نشان داده است در استان اردبیل پروژه ها همیشه با شعار پیش رفته تا با عمل چرا که مصداق شعار به عمل کار بر آبد د راردبیل به شعار کار برنیاید تغییر کرده است از راه آهن ۲۰ ساله تا پتروشیمی ۲۵ ساله و پل قدس ۶ ساله همگی با پیشرفت خود در طی سالیان هنوز به انتها نرسیده و چه کسانی که در آرزوی دیدن سوت قطار زیر خاک  رفته اند و چه افرادی که برای کار منتظر پروژه عظیم پتروشیمی بودند و چه کسانی که منتظرند حیران دو تونل در خود ببیند.

یاد آوری

طول کل پروژه ۲ کیلومتر و ۳۰۰ متر شامل ۶۵۰ متر تونل و تکمیل ادامه بزرگراه تا تونل از سمت اردبیل و اتصال به جاده موجود از سمت آستارا خواهد بود.مبلغ قرارداد ۳۸۰ میلیارد ریال و مدت پیمان ۳۰ ماه می باشد که با توجه به توافقات بعمل آمده با پیمانکار و تامین اعتبار لازم از طریق استانداری و راه و شهرسازی استان مقرر گردید پروژه طی ۱۲ ماه آینده تکمیل و جهت بهره برداری در اختیار عموم مردم و هموطنان عزیز قرار گیرد.

در هر حال امید آن است با شروع فصل گرما و رفع موانع عملیاتی پروژه این مطالبه به حق مردم استان اردبیل در زمان مورد نظر افتتاح و به بهره برداری برسد.

ناصربرزگر

انتهای پیام/