تیتر اصلی
کد خبر : 1817
شنبه - 23 اسفند 1399 - 17:03
فرماندار نمین خبر داد :

اعضای هیات اجرایی انتخابات شهرستان نمین معرفی شدند

عاطف ناصری فرماندار شهرستان نمین در گفتگو با خبرنگار ویلکیج گفت : اعضای هیات اجرایی انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان نمین که متشکل از معتمدین شهرستان که تجربیات انتخاباتی و همچنین دارای سواد رسانه ای و ساکن شهرستان نمین هستند مشخص شدند.

وی با تاکید بر رعایت کاندیداها بر رعایت پروتکل های بهداشتی جهت ثبت نام غیرحضوری تصریح کرد : ثبت نام داوطلبان شورای اسلامی شهر از ۲۰ اسفند به صورت اکترونیکی و از طریق اپلیکیشن و سایت های مرتبط شروع شده است و به مدت هفت روز ادامه دارد و نام نویسی داوطلبان شورای اسلامی روستا به مدت یک هفته از ۱۶ تا ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

فرماندار نمین از ثبت نام ۱۵ نفر کاندیدای شورای شهر تا ۲۴ اسفند در شهرستان نمین خبر داد و افزود : بر اساس تبصره ۳ ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبان در هنگام ثبت‌نام باید گواهی عدم سوء پیشینه را که از تاریخ آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، ارائه کنند و در صورت هرگونه مشکل به هیات نظارت مرکز شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی مراجعه نمایند.

ناصری با اشاره  به فرهنگ مشارکت نمینی ها در انتخابات گفت : فلسفه انتخابات و همچنین فرهنگ مشارکت در میادین سیاسی نمین  در بازه های انتخاباتی کشور ستودنی است.

وی گفت : مدنیت شهرستان نمین در بحث انتخابات و حضور در عرصه های حمایتی از انقلاب فوق العاده است و همیشه با مشارکت بالا در تعیین سرنوشت آینده شهرستان خود پیشقدم بوده اند.

رییس شورای تامین شهرستان نمین اظهار داشت : نگرانی از بابت مشارکت مردمی در انتخابات نداریم و بررسی سنوات گذشته انتخابات نشان میدهد مشارکت شهرستان نمین از متوسط استان بالاتر میباشد و این نشانگر آن است  که حق رای و مشارکت در سرنوشت و آینده مردم اهمیت بسزایی دارد.

ناصری افزود : انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به لحاظ بحث برجام و شرایط ویژه کشور و کرونا حساسیت آن را دو چندان کرده است و  مطمینا مردم منطقه که به لحاظ مشارکت و مدنیت جایگاه ویژه ای در استان دارند، با حضور و مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای،برای حفظ و ایجاد امنیت اقتصادی و سیاسی کشور قدم برمیدارند

ناصری در ادامه با تاکید بر اینکه مردم از پیش داوری ها و تبلیغات رسانه های  معاند برای شرکت نکردن در انتخابات دوری کنند گفت : با توجه به اینکه امسال به لحاظ شرایط کرونا ستادهای انتخابات و دورهمی ها وجود نخواهد داشت مردم برای آگاهی و اطلاع از روند ثبت نام و همچنین تبلیغات کاندیداها به پایگاه های رسانه ای و کانال های معتبر مراجعه فرمایند و از هرگونه پیش داوری و تخریب و استفاده از تبلیغات رسانه های معاند و انتشار آن پرهیز کنند.

فرماندار شهرستان نمین با اشاره به اینکه  ۹۰ درصد مردم شهرستان نمین  از ماسک استفاده میکنند و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف و مردم  به نحو احسن رعایت میشود گفت : با توجه به اینکه تا کنون شهرستان نمین به لحاظ رعایت مردم فرهیخته و بافرهنگ در وضعیت قرمز قرار نگرفته است امیدواریم با طرحی که مطمینا در کشور بی سابقه است بتوانیم در ایام سخت کرونا واز غلبه و ورود ویروس انگلیسی در منطقه جلوگیری کنیم.

ناصری افزود :با کمک دهیاران و بهورزان و مراکز بهداشت روستایی  و با کنترل بخشداران منطقه برای جلوگیری و ورود کارگران فصلی که درکشور عراق و یا شهر های خوزستان مشغول کار بودند طرح مراقبتی ویژه ای انجام شده است و لیست تمامی افراد مشغول در آن منطقه در اختیار مراکز درمانی و بهداشتی قرار گرفته تا در اولین ورود به کشور و منطقه صد در صد تست کرونا و PCR  از آنها گرفته شود.

وی با تاکید به اینکه در شهرستان نمین منطقه پر خطر به لحاظ رعایت مردم نداریم ادامه داد : یک وبینار تخصصی با همکاری آموزش و پرورش در برنامه شاد جهت آگاه سازی والدین و کودکان در جهت مقابله با ویروس کرونا و رعایت صحیح اصول بهداشتی و پروتکل ها تهیه و تدوین شده است که روزانه نیم ساعت در برنامه شاد اجرا میشود.

فرماندار شهرستان نمین در پایان گفت ایده آل بودن شرایط و رنگ بندی ها به معنای پایان کرونا نیست و مردم منطقه باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در میهمانی ها و تجمع ها مراقب عزیزان خود باشند