اخبار شهرستان نمین
کد خبر : 1822
شنبه - 23 اسفند 1399 - 22:12
در دومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان نمین

نخاله های ساختمانی در نمین ساماندهی میشود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ویلکیج ، اکبر قنبری رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان نمین در دومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان نمین گفت: نظارت بر فرآیند تفکیک و جمع آوری زباله‌های شهری و پزشکی و پایش محل‌های دفن پسماند و نخاله‌های ساختمانی بصورت دوره‌ای و مستمر انجام می‌گیرد.

او با اشاره به فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروزی خواستار انجام برنامه‌های پاک سازی در مسیر‌های مواصلاتی و مناطق گردشگری شهرستان شد.

فرماندار شهرستان نمین نیز افزود: هرگونه رفتار غیرمتعارف در خصوص دفع پسماند و رهاسازی فاضلاب باید جدی گرفته شده و با خاطیان که اقدام به تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر‌ها و حریم روستا‌ها می‌کنند برخورد شود.

ناصری ضمن اشاره به اجتناب ناپذیر بودن تولید پساب و پسماند در شهرک صنعتی شماره ۲، خواستار مدیریت صحیح و به حداقل رساندن آسیب‌های زیست محیطی شد.

او با اشاره به خطرات دفن غیراصولی پسماند، بر انجام مطالعات و ارزیابی‌های لازم جهت ایجاد سایت جدید دفن بهداشتی زباله در حوالی شهر عنبران تاکید کرد.

فرماندار نمین همچنین بر لزوم تمرکز بیشتر اعضا به موضوع آموزش و فرهنگ سازی تاکید و خواستار نهادینه شدن فرهنگ تفکیک از مبداء در سطح شهرستان شد و افزود: باید از توان بخش خصوصی در جمع آوری پسماند‌های خشک در شهر نمین، به نحو احسن استفاده شود.

انتهای پیام/