تیتر اصلی
کد خبر : 1832
یکشنبه - 24 اسفند 1399 - 14:36
جلسه اضطراری ستاد مدیریت کرونا در شهرستان نمین

اگر رعایت نکنیم فاجعه بزرگی اتفاق خواهد افتاد

با شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی جلسه اضطراری ستاد مبارزه با کرونا  در شهرستان نمین ،۲۴ اسفندماه ۹۹ با حضور دادستان ،فرمانده نیروی انتظامی،رییس مرکز بهداشت ،رییس جمعیت هلال احمر و بخشداران و شهرداران مناطق سه گانه شهرستان نمین برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری ویلکیج، فرماندار شهرستان نمین در این جلسه گفت: شهرستان نمین هم اکنون در وضعیت آبی  قرار دارد اما به دلیل ورود کارگران فصلی از کشور عراق و استان خوزستان بخصوص در شهر آبی بیگلو و روستاهای اطراف با افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی روبرو هستیم.
فرماندار شهرستان نمین تاکید کرد : شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی و بی توجهی شهروندان به شیوه نامه های بهداشتی و عدم همکاری با مراکز بهداشتی شهرستان و دهیاران روستاها می تواند وضعیت را بدتر و اتفاقات ناگوار  و فاجعه بزرگی به بار آورد.
عاطف ناصری با اشاره به تعطیلی یک ماهه مراسمات عروسی و ختم و تجمع های مذهبی و جشن و اعیاد از امروز در بخش ویلکیج افزود :  نظارت ها از اصناف تشدید خواهد شد و از هرگونه ازدحام و تجمع خصوصا  در جشن های عروسی جلوگیری خواهد شد.
فرماندار شهرستان نمین تصریح کرد : یا توجه به اینکه شهرستان نمین در وضعیت آبی قرار دارد و به احتمال زیاد پذیرای مسافران خواهد بود تاکید میشود  برپایی چادر بطریق مسافرین در هر نقطه از شهرستان ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد جدی خواهد شد.
دادستان شهرستان نمین گفت :عادی سازی و عادی انگاری مردم در مورد کرونای انگلیسی غیر قابل قبول بوده و با افرادی که نقض قانون کرده و رعایت پروتکل های بهداشتی را زیر پا بگذرند برخورد جدی خواهد شد.
دکتر عظیم اکبری با ارج نهادن به زحمات یکساله کادر درمان در شهرستان نمین افزود : شهرستان نمین در یکسال گذشته در وضعیت قرمز کرونایی قرار نگرفته است و این مرهون زحمات ستاد مدیریت کرونا و همچنین تلاشگران کادر درمان میباشد.
وی ادامه داد : اطلاع رسانی و آگاهی سازی مردم در فضای مجازی و شبکه های اطلاع رسانی  در مورد کرونای انگلیسی باید در اولویت قرار بگیرد و از هرگونه ایجاد ترس و دلهره کاذب و تشویش اذهان عمومی خودداری کرد.
سرهنگ حسنن شریفی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نمین گفت : افراد شناسایی شده از بابت کرونای انگلیسی در سطح شهرستان که در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری میشوند باید برای آنها گواهی صادر شود تا بتوانیم در مدت قرنطینه مبتلایان را شناسایی و کنترل کنیم.
وی ادامه داد : امسال ایستگاه سیار نیروی انتظامی  مستقر نخواهد شد ولی با تمام توان در بحث شناسایی و کمک به ستاد  مدیریت کرونا در کنار شهروندان خواهیم بود
وی افزود : با توجه به نزدیکی به ایام عید و ورود مسافران  به شهرستان نمین اعمال محدودیت ها از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح ادامه خواهد داشت

مصوبات جلسه به شرح ذیل جهت استحضار شهروندان شهرستان نمین :

بند اول : پیرو بند اول از مصوبات جلسه مورخ ۱۷/۱۲/۹۹ ، با عنایت به احتمال بازگشت بیش از سه هزار نفر از کارگران فصلی و میهمانان احتمالی در ایام تعطیلات نوروزی به شهرستان و نگرانی های ناشی از قضیه به جهت احتمال انتقال بیماری کووید- ۱۹ ، همچنین نگرانی از شیوع ویروس کرونای انگلیسی با عنایت به انجام تست از ۱۰ نفر کارگر بازگشت کننده از کشور عراق و ابتلای سه نفر به صورت قطعی به ویروس کرونای انگلیسی که هر سه از اهالی بخش ویلکیج می باشند ، مقرر شد : شبکه بهداشت و درمان شهرستان هر چه سریع تر با ارسال یک نمونه از فایل کتابچه اطلاعات کارگران فصلی به تفکیک روستاها در قالب CD به بخشداران محترم با اضافه نمودن کارگران مرجوعی از کشور عراق و استان خوزستان ، نسبت به توجیه دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها به طریق بخشداری ها صورت گرفته و با تشکیل قرارگاه محلی محلی در روستاها به طریق دهیار ، یکی از اعضای شورای اسلامی ، مسئول خانه بهداشت ، فرمانده پایگاه ، روحانی یا معتمد محلی ، اطلاعات بدست آمده مورد پایش قرار گرفته و به صورت مستمر در اسرع وقت به طریق بهورزان به مرکز بهداشت شهرستان گزارش و اقدامات بعدی از جمله : انجام تست ، قرنطینه ، حمایت و … با محوریت مرکز بهداشت شهرستان انجام گیرد.
بند دوم : بند دوم از مصوبات جلسه مورخ ۱۷/۱۲/۹۹ به شرح ذیل تکمیل می گردد :
مقرر شد : مشابه برنامه مندرج در بند اول این صورتجلسه ، در شهرها با محوریت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و همکاری تنگاتنگ شهرداران تابعه ، جمعیت هلال احمر و شبکه بهداشت و درمان شهرستان صورت پذیرد.
بند سوم : با عنایت به گزارش ایراد شده در جلسه مبنی بر انجام تست از ۹ نفر از کارگران اهل شهرستان نمین و بخش ویلکیج بازگشت کننده از کشور عراق ، و تأیید ابتلای قطعی سه نفر از آنان به کرونای انگلیسی ، مقرر شد : برنامه های مندرج در بندهای اول و دوم مصوبات این صورتجلسه در بخش ویلکیج با قوت و شدت بیشتری انجام گیرد ، در این راستا بایستی کلیه مراسمات عمومی بخش ویلکیج از جمله مراسم عروسی ، مجلس ختم ، مراسمات رسمی ملی مذهبی و … ، در بخش ویلکیج به مدت یک ماه کلاً تعطیل گردند ، همچنین واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت با همکاری فرماندهی انتظامی بخش ویلکیج نسبت به تعطیلی و پلمپ اماکن پر خطر اقدام نمایند.
بند چهارم : مقرر شد : تبلیغات گسترده از طریق تیم های رسانه ای شهرستان ، درخصوص هشدار به شهروندان برای اطلاع دادن افرادی که از کشور عراق یا استان خوزستان و سایر مناطق آلوده به شهرستان عزیمت نموده اند ، به قرارگاه های محلی یا شبکه بهداشت و درمان اقدام گردد .
بند پنجم : مقرر شد : تبلیغات محیطی حاوی پیام های هشدار دهنده در دستور کار شهرداران محترم و فعالین فضای مجازی قرار گرفته و خطرات احتمالی ویروس کرونای جهش یافته موسوم به انگلیسی و نحوه پیشگیری از آن ( مطابق ویروس کرونا قبلی ) به اهالی یادآوری گردد.
بند ششم : مقرر گردید : در اسرع وقت اکیپی متشکل از فرمانداری ، ناحیه مقاومت بسیج ، شکبه بهداشت و درمان هلال احمر از سطح روستاهای پر جمعیت و مناطق آلوده بازدید بعمل آورده و ضمن برگزاری جلسه با معتمدین محلی ، توجیهات مقتضی نسبت به موضوع انجام گیرد.
بند هفتم : مقرر شد : اعلام پیام های هشدار دهنده به طریق اعلام از بلندگوی مساجد و اکیپ خودرویی سیار ، مجدداً در دستور کار قرار گیرد.
بند هشتم : مقرر شد : ادارات شهرستان ، نسبت به انجام تبلیغات محیطی با امکانات خود اداره ، در راستای مقابله با ویروس کرونای جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی و اطلاع به جامعه هدف خود ، اقدام نمایند.
بند نهم : مقرر شد : در صورتی که ابتلای افراد به کرونای انگلیسی در سایر مناطق و بخش های شهرستان بطریق رسمی تأیید گردد ، مطابق اقدامات احتیاطی بخش ویلکیج در این مناطق نیز اقدامات عاجل صورت پذیرد.
انتهای پیام/
گزارش : ناصربرزگر