تیتر اصلی
کد خبر : 1975
شنبه - 14 فروردین 1400 - 14:07
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نمین :

شهرستان نمین در وضعیت زرد قرار گرفت

علیرضا حمیدخلق مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نمین در گفتگو با خبرنگار ویلکیج اظهار داشت: با توجه به درخواست کادر درمان و ستاد مدیریت کرونا در شهرستان نمین  درراستای اجرای پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در مراسمات پرتجمع متاسفانه بعد از ماه ها وضعیت شهرستان نمین از لحاظ رنگ بندی از آبی به زرد تغییر کرد.

وی ادامه داد : وضعیت شهرستان نمین قبل از عید بخاطر  ویروس کرونا و بازگشت کارگران فصلی از کشور عراق و استان خوزستان در وضعیت هشدار و آماده باش کامل ستاد مدیریت کرونا بود و با تلاش های فرماندار و بخشدارها و عوامل اجرایی این ویروس به نحو احسن در منطقه مهار شد ولی با شروع تعطیلات عید و هجوم مسافران و همچنین برپایی بعضی عروسی ها بدون رعایت پروتکل های بهداشتی متاسفانه تعداد بستری ها افزایش یافته و وضعیت شهرستان را در موقعیت زرد رنگبندی قرار داد.

حمیدخلق افزود : انتظار داریم مردم با ستاد مدیریت کرونای شهرستان همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم با هم دوباره به شرایط عادی برگردیم ولی در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی متاسفانه وضعیت شهرستان نمین بدتر از این خواهد شد و محدودیت های برای شهرستان اجرا خواهد شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نمین در ادامه با اشاره  به تعداد محدود واکسن تحویل داده شده به این شبکه افزود :واکسن کرونا با اولویت در گروه های هدف تزریق خواهد شد که به شرح ذیل میباشد.

۱- گروه های هدف برای تزریق واکسن، از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل طی دستورالعمل مربوطه به شبکه بهداشت و درمان نمین ابلاغ شده است.

۲- با توجه به شرایط خاص نگهداری و تزریق واکسن، تحت تدابیر خاص ایمنی و بهداشتی، در حال حاضر تزریق واکسن فقط در بیمارستان نمین به گروه های هدف خاص تعیین شده با اطلاع قبلی به آن ها انجام می گیرد.

۳- با توجه به تعداد محدود واکسن تحویل داده شده به این شبکه، تا به حال واکسیناسیون گروه های اولویت دار اعم از:
پزشکان، پرستاران و کارکنان درگیر مستقیم ویزیت، نمونه گیری، درمان و پیگیری کننده بیماران مشکوک و مثبت کرونایی در دو مرکز منتخب ویزیت کووید – ۱۹ شهر نمین و آبی بیگلو و پاکبانان محترم شهرداری نمین و عنبران و بیماران عزیز سرطانی و بیماران خاص اعلام شده توسط معاونت محترم درمان دانشگاه صورت گرفته است و به خواست خداوند متعال، طبق دستورالعمل ادامه خواهد یافت.

از حدود ۳۵۰ نفر کارکنان حوزه بهداشت، درمان و اورژانس تحت پوشش شبکه فقط به ۴۰ نفر همکاران واجد شرایط طبق دستورالعمل، واکسن کرونا تزریق شده است و برای حدود ۳۱۰ نفر فعلاً تزریق نشده است.

انتهای پیام/