اقتصاد » تیتر روز
کد خبر : 2154
دوشنبه - 13 اردیبهشت 1400 - 13:41
افزایش 3 برابری تولید قند در شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل

افزایش تولید قند در شیرین کام اردبیل

به گزارش پایگاه خبری ویلکیج به نقل از روابط عمومی شرکت قند شیرین کام،  رشیدی مدیرعامل این مجموعه با اعلام اینکه سال گذشته حدود ۵۰% تولید قند خرد شده در این کارخانه  افزایش یافته است، گفت: از میزان تولید در مدت زمان مشابه سال ۱۳۹۸ این محصول درسال ۱۳۹۹ به تولید ۳ برابری رسیده است که نشان از تلاش گسترده ی این مجموعه برای حفظ تعادل در بازار قند ایران را دارد.

مدیر عامل شرکت کارخانه قند شیرین کام گفت:: با برنامه‌ریزی و تمرکز بر تنظیم بازار قند و شکر ایران در نظر داریم تا تولید این محصول را به نسبت ۴ برابر افزایش دهیم تا علاوه بر تامین نیازهای استان اردبیل، نیازهای بازار قند استان های آذربایجان شرقی، گیلان، زنجان، آذربایجان غربی و تهران را هم تامین کنیم.

وی میزان سهم تولید در این کارخانه تولیدی قند خرد شده را در کشور ۲ درصد اعلام کرد و افزود: تمام شاخص‌های تولید این محصول به خصوص شاخص کیفیت تولید  سطح رشد خوبی داشت و با توجه به روند رشد پیش‌بینی می‌شود که با افزایش ۱۰۰ درصدی، تولید این محصول در سال جاری به حدود ۳ برابریافزایش یابد تا بتوانیم بیشتر به وضعیت این کالای اساسی در بازار ایران کمک کنیم.

رشیدی خبر از افزایش ظرفیت تولید قند شیرین کام داد و اظهار داشت: زمینه تامین زیرساخت های تجهیزاتی لازم برای افزایش تولید قند شیرین کام با همکاری دستگاه های مربوطه استانی فراهم شده است و امید است در سال رفع موانع تولید و پشتیبانی، حمایت های لازم برای تامین نیازهای بازار قند ایران و شیرین کام کردن مردم ایران بیشتر صورت گیرد.

وی درباره نتایج حاصل از این اتفاق در مجموعه  خود گفت: در زمینه تامین قند و شکر مصرف خانوار هیچ مشکلی نخواهیم داشت و به میزان تقاضای هر استان در این واحد صنعتی تامین می‌شود تا کام مردم ایران با قند شیرین کام، شیرین شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم از جمله تهیه تجهیزات سخت افزاری تهیه شده، تصریح کرد: یک برنامه ریزی صحیح به همراه سرمایه‌گذاری هدفمند در بازار قند ایران می‌تواند به افزایش توان تولیدی قند خرد شده در کشور کمک کند.

گفتنی است کارخانه ی قند شیرین کام یکی ازتولیدکنندگان بزرگ قند در استان اردبیل است که توانسته است در سالیان گذشته درمواقع نیاز بازار به کمک دستگاه های مربوطه بیاید تا از افزایش بیشتر قیمت قند عمده و خرد شده جلوگیری شود.

این کارخانه بیشتر محصولات خود را به صورت قند عمده از درب کارخانه به فروش می رساند. مواد اولیه این کارخانه از واحد تولیدی بزرگ کشت و صنعت مغان تهیه و تامین می شود.

انتهای پیام/