تیتر روز » یادداشت ها
کد خبر : 2184
دوشنبه - 27 اردیبهشت 1400 - 17:32
سلسله یادداشت های فقر مدیریتی در شهرستان نمین

قسمت اول : اداره راه و شهر سازی

به جرات می توان گفت که در ۳۶۵ روز از سال ۳۶۵ ساعت بتوان مدیر اداره (یک اتاق ۲ در ۳ اجاره ای در ادراه راهداری) نمین را مشاهده کرد.
جوان خسته و بی حوصله ای که گاه و بیگاه در اداره ظاهر میشود و همیشه یکی از دو خط همراه خود یا خاموش است یا جواب نمیدهد.

شاید به نظر برسد که مشکل از مسئول نمایندگی اداره راه و شهرسازی باشد ولی باید اشاره کرد تمامی این فقرمدیریتی برمیگردد به تصمیات #ادارهکل در بهره گیری از نیروهای توانمند و یا حذف این اداره و مدیریت یکپارجه از استان که در این چند سال نمین با این وسعت شهرستانی خود یک اداره مستقل با حداقلی تعداد کارکنان نداشته است.

طبق آخرین ابلاغ انجام شده، نمایندگی و اداره راه و شهرسازی در تعدادی از شهرهای استان حذف شده و هم اکنون چهار شهر فاقد اداره یا نمایندگی هستند.
شهرهای نمین ، سرعین، نیرو کوثر که البته از این بین بیشترین اراضی تحت حفاظت شهر نمین با ۶۰۰ هکتار میباشد جزو ۴ شهری هستند که از سال ۹۶ با سیاست وزارت راه و شهرسازی از داشتن اداره با حداقل ترین امکانات و یا نمایندگی در سطح شهرستان با نیروی کار مفید محروم شده اند.
از چهار سال پیش با سیاست اداره کل و وزارتخانه ، شهرستان نمین از داشتن اداره راه و شهرسازی محروم شده است و این جفا در حق منطقه میباشد،چرا که نمین با داشتن ۶۰۰ هکتار اراضی حفاظت شده و تنها شهر از ۴ شهر یاد شده است که دارای مسکن مهر میباشد و نباید از داشتن اداره محروم میشد.
۶۸۴ واحد مسکن مهر در شهر نمین احداث شده است که به زودی در ورودی نمین از سمت آستارا نیز شهرک گردشگری در زمینی به مساحت ۱۸۱ هکتار با اعتباری نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
در طرح اقدام مسکن ملی در شهر نمین تا کنون ۵ قطعه زمین به بنیاد مسکن و ۹ قطعه به خیرین مسکن ساز واگذار شده است و امسال نیز زمین های جدید در اختیار طرح اقدام مسکن ملی قرار گرفته است.
یادآور میشود که حوزه استحفاظی راه و شهرسازی نمین آنچنان هم کم نبوده و نیست که در اختیار استان قرار گیرد به طور مثال یکی از راه های اصلی و گردشگری استان گردنه حیران میباشد که مدتی است فاز جدید تونل دوم گردنه حیران نیز به همت همین اداره در حال احداث میباشد و این دلیل بر اهمیت ویژه این اداره در شهرستان نمین میباشد.
آیا این همه پروژه در سطح شهرستان نمین نیازمند یک حداقل نمایندگی آبرودار و یا ادراه نیست با کارمندانی که مطالبه گری و طرح تکریم ارباب رجوع را بدرستی انجام دهند.
متاسفانه عدم مطالبه گری مسئولان شهرستان برای غنی تر شدن این اداره در نمین و همچنین کم کاری و عدم رضایت مسئول نمایندگی راه و شهرسازی و خستگی و بی حوصلگی که در اکثر مدیران شهرستان در این اواخر دیده میشود ،باعث شده است یکی از ادارات مهم در حوزه توسعه شهرستانی مغفول و عملا بی خاصیت در شهرستان بماند.

ناصربرزگر