تیتر اصلی » یادداشت ها
کد خبر : 2397
شنبه - 5 تیر 1400 - 19:56
فرصت یا تهدید برای شهر نمین

شوق ماندن

شوق ماندن

شهرداری یک نهاد بسیار مهم و تاثیرگذار در اداره شهر است و وظیفه شهرداری تنها یک وظیفه خدماتی و عمرانی نیست بلکه شهرداری یک نهاد اثرگذار است که تمام فرایندها و تعاملات اجتماعی یک شهر را در بر می گیرد.

یک شهردار زمانی مورد قبول شهروندان قرار میگیرد که حرف مردم و مشارکت آنها در مسیر توسعه شهری باور شده باشد و شهروندان نیز در این صورت سعی خواهند کرد که در زیبایی، پاکیزگی و بهداشت شهر تلاش کنند

شهردار وقتی بتواند با تعامل دوسویه و ایجاد محیط سالم و شاداب در محیط کار بین پرسنل خود به نتیجه مطلوب برسد مطمئنا شهرداری به یک سیستم پویا و فعال تبدیل خواهد شد

تلاش و کوشش شهرداران در جهت زیبا سازی سیما و چهره شهر ، که تاثیر بسزایی در روح و روان شهروندان دارد و همچنین نظارت بر عملیات شهری و توجه به سلایق مردم و تامین خدمات اجتماعی و شهری از وظایف اصلی یک شهردار میباشد.

با تمام این توصیفات به نظر میرسد شهردار نمین توانسته با رعایت تمامی این اصول و پایبندی به عمل و نه شعار دادن در مسیر شهر سالم و محیطی در شان نمینی های فهیم قدم بردارد.

به نظر میرسد مردم نیز بعد از ده ها سال شاهد تغییر در روند اجرایی شهر و شهرداری شده اند و از شهردار فعلی آقای شوقی راضی هستند.

در این میان با پایان دوره پنجم شورای شهر و حضور چهره های جدید در دوره ششم  حرف و حدیث هایی در مورد ماندن یا رفتن آقای شوقی به گوش میرسد که عده ای خواهان ماندن وی و عده ای برای رفتن وی از شهرداری لحظه شماری میکنند.

هم دسته اول و هم دسته دوم باید در نظر داشته باشند که شهردار خوب به آسانی پیدا نمیشود چرا که اگر جراید و فضای مجازی را رصد کرده باشند میبینند که در اکثر شهرهای ایران در این ۴ سال شورا و شهردار به لحاظ تخلفات مالی و اخلاقی و بعضی مسایل راهی دادگاه شده اند.

اعضای شورای شهر نمین و شهردار در این ۴ سال آبروداری کرده و به نحو احسن توانسته اند شهر را سر و سامان دهند، شاید نقدهایی نیز باشد و بجاست ولی باید در نظر داشته باشیم این مسیری که برای توسعه شهر بوجود آمده نباید به راحتی از دست بدهیم ، نه اینکه شورای شهر حتما برای ماندن شوقی تلاش کنند خیر، بلکه ارزیابی عملکرد و آینده نگری و نظارت بر برنامه های وی را بررسی کنند و نتیجه گیری کنند .

چون شنیده میشود عده ای بیرون از گود که نتوانسته اند به منابع مالی کلان از طریق قرارداد ها و یا پروژه ها توسط شهردار برسند در صدد تغییر سریع شهردار و جایگزینی افراد معلوم الحال برای شهرداری نمین هستند.

موضوع مهم تر اینکه شهردار نمین خواهان زیادی دارد و شهری چون سرعین و یا اردبیل برای داشتن شوقی در شهرداری چندین بار گمانه زنی کرده اند

در روزهای اخیر و طی یک نظرسنجی  برای انتخاب شهردار اردبیل، شوقی با چندین فرد شاخص من جمله اکبر نیکزاد در نظرسنجی قرار گرفت که شوقی در صدر نظرسنجی ها بود.

شاید قبل ترها رفتن مدیر یا مسئول از شهر زیاد مهم نبود ولی ماندن یا رفتن شوقی برای نمین مهم است، تجربه ثابت کرده است که وقتی یک مسئول توانمند و مردمی از یک شهری چون نمین رفته است سالها مردم نتوانسته اند جایگزین بهتری برای وی پیدا کنند.

برای اینکه بهتر به عمق قضیه پی ببریم و جانبداری و طرفداری را کنار بگذاریم البته با تمام حواشی ها مطمئنا باید خود مردم شهر نمین نیز آگاه باشند و گذشته شهر را قبل و بعد از شهردار فعلی بسنجند و عملکرد را مد نظر قرار داده و تصمیم برمانمدن شهردار و یا رفتنش بگیرند، چرا که شوراهایی را که مردم به پارلمان فرستاند باید صدای آنها باشند نه اینکه چشم و گوش بسته عمل کنند فقط بیشتر بر منافع شهری و خدمات شهری توجه داشته باشند.

 

ناصربرزگر