تیتر اصلی » فرهنگ و هنر » یادداشت ها
کد خبر : 2410
یکشنبه - 13 تیر 1400 - 11:05
به بهانه اجرای تئاتر درخت خرمالو :

هنر در نمین زنده هست ولی به تب راضی شده است

ضرب المثل به مرگ گرفته به تب راضی بشه دقیقا صرف حال فرهنگ و هنر شهرستان نمین را شامل میشود، هستند و نفس میکشند ولی به سختی چرا که هیچ جایگاهی برای آنها تعریف نمیشود و همیشه مغفول مانده اند و اعتبارات در حد پول تو جیبی واریز میشود برای شهری که فرهنگ و ادب را یدک میکشد

در حاشیه نمایش درخت خرمالو به نویسندگی و کارگردانی سعید افخمی از هنرمندان برتر رشته تئاتر در شهرستان نمین میتوان عمق بی مسئولیتی و عدم ارج نهادن به فرهنگ و هنر ارگان های زیربط در حوزه فرهنگ و هنر در استان را مشاهده نمود.

این چندمین بار هست که یک رشته هنری مثل تئاتر به لحاظ کمبود امکانات هنری در شهرستان نمین روانه اجرا در مرکز استان میشود و شهروندان نمینی از این امکان بهره مند نیستند.

چندین سال هست که ساختمان بی روح و بدقواره هنر در شهرستان نمین خاک میخورد و کسی نیست تا اعتبارات لازم را برای شهر فرهنگ و ادب مهیا کند تا به سرانجام برسد.

شاعران برجسته،فعالان خوشنویسی، هنرمندان تئاتری و سایر دلبستگان به هنرهای تجسمی شهرستان هیچ جایگاهی برای خود درشهرستان نمین ندارند.

مگر میشود با این همه فرهیخته و هنرمند شهرستان نمین یک مجموعه هنری، و حتی حداقل ترین، یک سالن برای برگزاری جشنواره ها ،نمایشگاه ها، برای خود نداشته باشد؟در قرنی زندگی میکنیم که هنر به عنوان شاخصه اصلی گفتگوی تمدن ها و زنده نگه داشتن هویت شهر و فرهنگ و تمدن ماست ولی در شهرستان نمین با این گستره قدمت تاریخی هیچ ارزشی برایش قائل نیستند.

متولیان امر،مسئولان شهرستانی و آنهایی که دستی به کار در حوزه فرهنگ و هنر دارند باید کاری کنند،اقدامی انجام دهند تا این مجموعه فرهنگی هنری شهرستان نمین به سرانجام برسد.

پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج شما را با رعایت تمامی دستورالعمل های بهداشتی دعوت میکند به تماشای تئاتر درخت خرمالو از ۱۵ تیرماه در مجموعه فرهنگی هنری فدک.

درخت خرمالو

نویسنده و کارگردان

سعیدافخمی

 

بازیگران

پرویز جهانگیری

نیره آخوند

سارامقیمی

 

از ۱۵تا۱۹تیرماه/مجتمع فدک/ساعت۱۹/۳۰

محتوای نمایش حمله آلمان به لهستان را در برمیگیرد و برشی از زندگی یک زن لهستانی که منتظر بازگشت فرزند خود از جنگ است.

انتهای پیام/