تیتر اصلی
کد خبر : 2438
جمعه - 18 تیر 1400 - 12:51
ترافیک گردشگران و هوای خنک :

دلتای هندی در راه نمین

با قرمز شدن اردبیل در وضعیت رنگنبندی کرونای هندی در ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰ شهرستان نمین باید در وضعیت هشدار قرار گیرد.

با توجه به حضور مسافران و گردشگران در هوای خنک این چند روز اخیر در شهرستان نمین و علیرغم رعایت نکردن برخی افراد و بی اعتنایی به محدودیت های استان مجاور و مخصوصا شهر آستارا و همچنین نزدیکی مرکز استان به شهرستان نمین و رفت و آمد های زیاد باعث خواهد شد که مطمئنا شهرستان نمین نیز در وضعیت قرمز قرار گیرد.

در صورت ساده انگاری و کم توجهی شهروندان به این ویروس بزودی وضعیت شهرستان نمین از زرد به قرمز تغییر خواهد کرد که درصورت ورود به وضعیت قرمز ، مردم این شهرستان بدانند با تنگ تر کردن حلقه محدودیت های کرونایی و در پی آن تعطیلی کامل واحدهای صنفی ، فضاهای کسب و کار ضرر و زیان های اقتصادی متوجه زندگی آنان خواهد شد.

اصل اول برای نجات از این ویروس پیشگیری و رعایت کامل شیوه نامه های مراقبت بهداشت فردی است و همه باید باور داشته باشیم که بهره گیری از امکانات خدماتی ، رفاهی ، گردشگری زمانی در این شهرستان مهیا خواهد بود که سلامت مردم در معرض تهدید قرار نگیرد.

متاسفانه مسئولان شهرستان نمین یاید علاج واقعه را قبل از وقوع میکردند و وقتی شهر آستارا در وضعیت قرمز قرار گرفته بود کلا ورود و خروج را از مسیر گردنه حیران میبستند و در حال حاضر هم که مرکز استان درگیر کرونای دلتاست و چند روزیست که از طریق تریبون مسئولان و رسانه های استان اعلام شده است باید شهرستان نمین در وضعیت هشدار و اضطراری قرار میگرفت.

امیدواریم مسئولان شهرستان نمین بخصوص ستاد مدیرت کرونای شهرستان فاجعه نوروز امسال را ببار نیاورند و از همین امروز اقدام به کنترل و برخورد با عواملینی باشند که دستوراعمل ها را زیر پا میگذارند.

با توجه به اینکه یکی از علائم مهم و اصلی دلتای هندی آبریزش بینی است،علائم کرونای هندی با کروناهای قبلی تفاوت چندانی ندارد، علائم گوارشی و سردرد از شایع‌ترین نشانه‌های این کرونای جدید می‌باشد.

انتهای پیام/