تیتر اصلی
کد خبر : 2828
شنبه - 17 مهر 1400 - 13:33
18 مهر روز جهانی پست:

سنگینی کرونا بر دوش پست شهرستان نمین

با گذشت نزدیک به دو سال از ورود ویروس کرونا بعضی از ادارات که هیچ موقع تعطیل نشدند و در کنار مردم برای رفاه آنها خدمت صادقانه انجام دادند من جمله یکی از این ادارات، اداره پست بود که با توجه اینکه افزایش خرید و فروش اقلام و جابجایی کالاها در سراسر کشور در بستر دیتا صورت میگرفت هیچ روزی را بجز ایام تعطیلات رسمی تعطیل نبودند و پای کار بودند.

در این باره و در بازه زمانی آغاز شیوع ویروس کرونا، ناصر ابراهیم زاده رئیس اداره پست شهرستان نمین با اشاره به حجم کاری زیاد اداره پست شهرستان گفت: با شیوع ویروس کرونا و مخاطراتی که خریدهای حضوری دارد و در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استقبال مردم از فروشگاه‌های مجازی افزایش یافته است و حجم کار اداره پست شهرستان نمین نسبت به گذشته حدود ۶ برابر شده است.

وی ادامه میدهد در وضعیت قرمز و نارنجی و در راستای اجرای تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر خارج نشدن مردم از خانه، اداره پست شهرستان نمین توانسته به میزان قابل توجهی از تردد‌های غیر ضروری شهروندان جلوگیری نماید.

رئیس اداره پست شهرستان نمین از افزایش یک و نیم برابری شمار مرسوله های پستی این شهرستان در دوران شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: مرسوله های ارسالی و دریافتی ۶ ماهه امسال نسبت به سال گذشته و قبل از ایام کرونایی تا این تاریخ که حدود ۳۶ هزار مرسوله بود یک و نیم برابر افزایش یافته و امسال تا هفته اول مهرماه نزدیک به ۵۳ هزار مرسوله در این اداره جابجا شده است.

یکی از موزعان اداره پست شهرستان به خبرنگار ویلکیج گفت ، به دلیل حجم بالای کار تعطیلات محدودتری نسبت به کارمندان سایر ادارات داریم و اکثر همکارانمان به لحاظ برخورد چهره به چهره با گیرندگان به بیماری کرونا مبتلا شدند.

وی ادامه داد : ما سعی میکنیم هیچ بسته پستی در شهر نمین و حوزه پستی منطقه برگشت نخورد و احیانا اگر صاحب بسته در منزل نباشد، موزع به صاحب بسته اطلاع می دهد که بسته امانی وی در« باجه معطله» نگهداری می شود و گیرنده می تواند برای دریافت بسته خود به اداره مراجعه کند.

ابراهیم زاده اظهار داشت: با کمک همکاران تلاش کردیم که بسته پستی در ساعت اولیه دریافت و به دست گیرندگان برسدو برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در دفتر پست مخصوصا بسته های ارسالی از شهر نمین که بیشتر صنایع دستی شهر عنبران میباشد و ارسال انبوه روزانه دارند در بدو ورود تحویل گرفته می شود و نیازی به حضور صاحب کالا نیست، امور مربوطه انجام ولیست اطلاعات و فاکتور برای صاحب اموال ارسال می شود تا کسانیکه تنها یک بسته پستی برای ارسال دارند معطل نشوند.

رئیس اداره پست شهرستان نمین ضمن تقدیر از عملکرد همکاران خود در این اداره اظهار داشت:تمام تلاش ما در این دو سال و در ادامه برای رفاه حال و رضایت شهروندان میباشد و در این هدف و مسیر، پایبند به قانون مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع هستیم.

ابراهیم زاده در خاتمه در خصوص رهگیری مرسوله افزود: همشهریان عزیز میتوانند با مراجعه به سایت شرکت ملی پست، به نشانی www.post.ir در قسمت رهگیری مرسوله، بارکد مرسوله ی خود را وارد کردده و آن را رصد کنند.

 

گزارش : ناصربرزگر