اخبار شهرستان نمین » تیتر روز » عنبران
کد خبر : 2969
سه شنبه - 11 آبان 1400 - 18:56
فرماندار نمین:

سد عنبران تا آخر سال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج به نقل از ایسنا،فرماندار شهرستان نمین گفت: سد عنبران در شهرستان نمین در مرحله تکمیل و بهره‌برداری قرار دارد که امیدواریم تا پایان امسال به مرحله آبگیری و افتتاح برسد.

عاطف ناصری در جریان بازدید از سد عنبران و پروژه آبرسانی به شهر مرزی عنبران و نمین اظهار کرد: ظرفیت این سد خاکی یک میلیون متر مکعب است که با هزینه‌ای بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن انجام شده و تکمیل این پروژه نیازمند ۴۵ میلیارد تومان اعتبار دیگر است.

وی تصریح کرد: با تکمیل این سد امیدواریم توسعه کشاورزی و حتی گردشگری را در منطقه شاهد باشیم و در کنار آن تقویت آبخوان‌ها و همچنین منابع آبی چشمه، قنوات و سایر منابع زیرزمینی را شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان نمین گفت: این سد با پیشرفت ۶۴ درصد در حال اجراست که بیش از ۴۲۰ هزار متر مکعب خاکبرداری انجام شده و عملیات بتن‌ریزی در حال انجام است.

ناصری افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اردبیل با بازدید وزیر نیرو قرار شد ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شود تا در زمانبندی مشخص تا پایان سال این طرح تحول‌آفرین در منطقه راه‌اندازی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: افتتاح این پروژه آبی، خاکی مهمترین مطالبه مردم منطقه است و با جمع شدن آب در پشت این سد و بهره‌برداری از مخازن آن انتظار می‌رود در کنار آبرسانی به عنبران و نمین، کشاورزان منطقه بتوانند از مزایای این طرح استفاده کنند.

فرماندار نمین اضافه کرد: بخش عظیمی از روستاهای شهرستان نمین در فصل گرم سال با مشکل کمبود آب روبه‌رو هستند که تکمیل این پروژه می‌تواند آب پایدار روستاهای همجوار را نیز تأمین کند.

انتهای پیام