اخبار شهرستان نمین » تیتر روز » نمین
کد خبر : 3000
سه شنبه - 18 آبان 1400 - 18:44
فرماندار نمین:

استفاده از کتاب ها به عنوان منبع اصلی اطلاعات کمرنگ شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، جلسه انجمن کتابخانه های شهرستان نمین و بخش های تابعه با حضور عاطف ناصری، فرماندار شهرستان نمین؛ پروانه رضاقلیزاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن  در کتابخانه عمومی امامی شهرستان نمین برگزار شد.

فرماندار نمین در این جلسه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی اظهار داشت: کتاب ها حاوی اطلاعات و دانش ذی قیمت هستند و انتقال دانش از نسلی به نسل دیگر از طریق کتابت صورت می گیرد.

ناصری در ادامه سخنان خود به گسترش روز افزون بسترهای مختلف اینترنتی و فضاهای مجازی و اشتیاق قشرهای مختلف برای بهره برداری علمی از این فضاها اشاره کرد و افزود: بسیاری از علاقه مندان به مطالعه برای تامین نیازهای علمی و اطلاعاتی خود از فضای مجازی استفاده می کنند، این در حالی است که استفاده از کتاب ها به عنوان منبع اصلی اطلاعات کمرنگ شده است.

وی برنامه ریزی برای استفاده بهینه از بسترهای فضای مجازی و کتاب مکتوب را یکی از اولویت های مهم در حوزه فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: برای نیل به این اهداف باید کاری کنیم که خانواده ها به جای در دسترس قرار دادن گوشی همراه برای بچه های خود، کتاب را جایگزین کنند و تحقق این امر نیازمند اجرای برنامه های جذاب بصری و شاد در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این جلسه با اشاره به فرارسیدن بیست و نهمین دوره هفته کتاب، اظهار داشت: کتاب خوانی یکی از شاخص های مهم توسعه فرهنگی هر جامعه است و برای تحقق این هدف مهم باید با همکاری و مشارکت اعضای انجمن برنامه های اجرایی برای ارتقای شاخص های کتابخوانی در شهرستان نمین تدوین شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ادامه سخنان خود از آمادگی این اداره کل برای تامین محتواهای فرهنگی و کتابخوانی برای انتشار از طریق سامانه «شاد» آموزش و پروش خبر داد و گفت: در راستای ترغیب دانش آموزان به مطالعه باید بستر های لازم برای انتشار محتوای فرهنگی و کتابخوانی از طریق سامانه شاد ایجاد شود.

رضاقلیزاده با اشاره به ضرورت تشکیل مجمع دهیاران حامی کتاب در نقاط مختلف استان گفت: با تشکیل این مجمع ارتباط فرهنگی بین کتابخانه ها و روستا های دوردست و فاقد کتابخانه برقرار می شود و کتاب ها از این طریق در دسترس علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار می گیرد.

انتهای پیام/