آبی بیگلو » اخبار شهرستان نمین » تیتر اصلی » یادداشت ها
کد خبر : 3336
یکشنبه - 26 دی 1400 - 01:54
بحران بلاتکلیفی انتخاب شهردارآبی بیگلو

شورای شهر یا شورای قهر

با ترک جلسه برخی اعضای شورای شهر آبی بیگلو  و اختلاف نظر در بین اعضای شورای شهر در آخرین انتخاب شهرداری در هفته گذشته، انتخاب شهردار این شهر همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج به نقل از منابع آگاه با ترک جلسه توسط دو عضو شورای شهر و رها شدن جلسه و انتخاب محمود نظافت به عنوان شهردار آبی بیگلو توسط سه عضو از اعضای شورای شهر و رسانه ای شدن آن در حجم وسیع ، بعد از یک هفته این انتخاب تا این لحظه دارای حواشی زیادی شده و هنوز به رسمت اعلام نهایی نشده است و نتخاب شهردار آبی بیگلو همچنان در موقعیت بلاتکلیفی باقی مانده است.

بعد از پایان مدیریت شهری شهردار دوره پنجم و عملکرد ضعیف آن دوره از شورای شهر و شهردار، مردم این بارانتظار انتخاب شهردار کاربلد و جهادی از شورای شهر را داشتند تا مثل سایر شهرهای استان و در اوایل تشکیل دولت جدید بشود از ظرفیت‌های موجود و تازه دولت برای حل مشکلات شهر آبی بیگلو استفاده شود اما تا کنون نشده یا نتوانستند برای انتخاب شهردار به تفاهم برسند.

بعد از رو ی کار آمدن شورای اسلامی دوره ششم شهر آبی بیگلو و پس از گذشت ۲ ماه از سرپرستی بهزاد حکمت، یک ماه شهرداری اکبر سبحانی، دو هفته سرپرستی شهرام عادلی و یک هفته از شهرداری محمود نظافت و با گذشت مهلت قانونی انتخاب شهردار هنوز حواشی موجود در این شورا مانع از انتخاب شهردار شده است و به احتمال فراون پای هئیت اختلاف دستگاه‌های اجرایی وسط می‌آید که البته تا این لحظه رای به کمیته انطباق  کشیده شده است و باید اعضای شورای شهر در حضور نماینده فرماندار دوباره رای به شهردار جدید بدهند.

دو گروه مخالف و موافق شهرداراران و سرپرستان معرفی شده در شهر آبی بیگلو  بر حرف خود اصرار دارند و راضی به تعامل با طرف مقابل نیستند.

اختلاف این دو گروه در شورای شهر در نهایت منجر به پایان مهلت قانونی انتخاب شهردار  خواهد شد و بلاتکلیفی شهر آبی بیگلو بیشتر از گذشته خواهد شد..

گفته می شود مخالفان ابقای شهرداری محمود نظافت یا سایر افراد انتخاب شده در چندماه اخیر گویا گزینه‌ای مد نظر خود دارند اما به دلایلی که نگفته‌اند و با وجود اصرار اعضای دیگر شورا نسبت به معرفی گزینه خود خودداری می‌کنند. این تعلل در انتخاب شهردار به خدمت رسانی مطالبات مردم لطمه وارد می‌کند. زیرا مهمترین مسئله در راه توسعه شهر، انتخاب شهردار است.

از آنجایی که اعضای شورای شهر منتخب مردم هستند باید حافظ منافع مردم باشند و اکثریت مردم آبی بیگلو از عملکرد شهرداران و اعضای شورای شهر ناراضی هستند

شنیده میشود عده ای برای انتخاب شهردار مساله فراخوان را پیشنهاد داده اند و این در حالی است که همان اعضا در انتخاب های قبلی این رویه را رعایت نکردند و در ضمن وقتی رأی اکثریت اعضا بر انتخاب شهردار منتخب باشد و قانون نیز در این امر وجود دارد، فراخوان عمومی برای شهرداری معنی ندارد و این در حالی است که برخی اعضای شورای شهر تنها پیگیر فراخوان عمومی برای انتخاب شهردار هستند و به رأی اکثریت توجهی ندارد و باید به برنامه ها،سواد مدیریت شهری،پرستیژ و پای کار بودن  شهردار مورد نظر اهمیت داده دشود نه اینکه هرشخصی بیشتر فامیل دارد و یا نفوذ بیشتری دارد شهردار شود.

برای یادآوری اعضایی که درصدد انتخاب مجدد برخی شهرداران قبلی هستند باید گفت وقتی یک نفر چند سال شهردار باشد آن هم شهرداری که مورد حمایت اعضای شورای شهر بوده اما بعد از این چند سال هنوز یک خیابان درست و حسابی در شهر نباشد چه دلیلی دارد اصرار بر حضور وی بر کرسی شهرداری وجود داشته باشد؟

انتخاب یک شهردار برای دو ماه یا شش ماه چه تأثیری دارد؟ چرا باید وقت مردم و مطالبات آن‌ها را صرف آزمایش مجدد چهره های جدید و یا تکراری بکنیم؟نمی‌شود منافع مردم را فدای منافع شخصی کرد و اشتباه است که کارهای اجرایی و عمرانی شهر را در راستای اهداف شخصی طرح‌ریزی کند و آینده سیاسی برای خود بسازد.

مردم، کارکنان و کارگران آبی بیگلو از فرماندار و امام جمعه شهرستان انتظار به حقی دارند که با ورود به قضیه انتخاب شهردار با تاکید بر حق اصالت رأی اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان شهر قضیه را سامان داده و بیش از این اجازه ندهند شهر آبی بیگلو با چنین مشکلاتی روبه رو باشد.

یادداشت: ناصربرزگر