اخبار شهرستان نمین » تیتر روز » عنبران
کد خبر : 3597
جمعه - 20 اسفند 1400 - 22:59
امام جمعه عنبران:

مسجد مکان عزتمندی است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیل ویلکیج به نقل از شبستان،سید یاور مرادی امروز (۲۰ اسفندماه) در آئین تجلیل فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد اهل تسنن عنبران گفت: در طول تاریخ دیده شده همه افراد جامعه به مانوس با مسجد بوده اند و امور دنیوی خود را نیز با مسجد انس داده اند و موفق تر بوده و توانسته اند پشتوانه اخروی خود را هم از این راه کسب کنند.

امام جمعه عنبران تصریح کرد: اگر اهل مسجد باشید از لحاظ نیازهای دنیوی نیز خداوند متعال پشتیبان خواهد بود و گره های کور و مشکلات اجتماعی و فرهنگی نیز از طریق توسل و توکل برای اهل مسجدی حل و فصل خواهد شد.

وی اعلام داشت: در آیات قرآن کریم نیز به این مسئله اشاره شده است که کسانی مساجد را آباد می کنند که به خدا ایمان دارند و مرزبندی نشان می دهد افراد غیرمومن در این مسیر توفیقی ندارد و کسانی که به خدا ایمان دارد توفیق حضور در فعالیت های فرهنگی مساجد را هم پیدا می کنند.

حجت الاسلام مرادی تاکید کرد: همین مسئله را امروز در جنگ اوکراین هم می بینیم خلع سلاح جوانان این کشور و تخریب بیش از ۳ هزار مسجد در این کشور صدمات جبران ناپذیری برای آنها وارد کرد بیش از ۹۰۰ مسجد را در شهرهای بزرگ تخریب و به مراکز تجاری و تفریحی تبدیل کرده اند همه اینها باعث می شود که مسیر توفیق برای آنها بسته شود و جنگ و خونریزی در این کشور حکمفرما شود.

امام جمعه عنبران افزود: مسجد مکان عزتمندی مسلمانان است و حتی در دوران جنگ تحمیلی دیدید که چه شخصیت های والای از همین مساجد در صحنه های دفاع از میهن اسلامی وارد میدان عمل شدند و از میهن و ناموس خود دفاع کردند و اجازه ندادند که حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی در اشغال دشمنان بماند.

حجت الاسلام مرادی بیان کرد: این افرادی که به دین مبین اسلام ارزش قائل نیستند و یا برخی از افراد که می بینیم به ارزش های والای دین مبین اسلام اهانت می کنند بدانند که فردا در زمان مرگشان نیاز دارند که یک مسلمان آنها غسل دهد، کفن کند و برای آنها تلقین بخواند و جزا آنها از آن لحظه شروع می شود.

وی ادامه داد: اهل مسجد همیشه در طول زندگی خود سالم ترین شخصیت را کسب می کند چون کسب حلال موجب برکت زندگی می شود.

امام جمعه شهر عنبران ضمن تبریک سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، خاطر نشان کرد: بسیاری از فعالان کانون های مساجد بجز مسائل فرهنگی در مبحث ورزشی نیز افتخار آفرین این شهر بوده اند و در رشته های کشتی، ووشو و کاراته مقام های بسیار خوبی در سطح ملی و استانی کسب کرده اند و به عنوان قهرمان موجب آبرومندی این شهر شده اند.

انتهای پیام/