اخبار شهرستان نمین » تیتر روز » عنبران » نمین
کد خبر : 3737
چهارشنبه - 17 فروردین 1401 - 22:11
محتشمی پور معاون وزیرصمت:

اجرای پروژه های عمرانی و ایجاد زیرساخت های لازم با بهره گیری از درآمد های معادن در منطقه عنبران

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج به نقل از روابط عمومی صمت اردبیل، رامین صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت معادن شهر عنبران گفت : در منطقه عنبران ۲۰ معدن دارای پروانه بهره برداری هستندکه از این تعداد ۱۰ معدن در حال حاضر با ظرفیت های مختلف کار می کنند که عمدتا مصالح ساختمانی و سنگ لاشه از معادن استحصال و تولید می کنند. که شرایط مناسبی را برای تولید بتن و آسفالت ایجاد کرده است .

اجرای پروژه های عمرانی و ایجاد زیرساخت های لازم با بهره گیری از درآمد های ناشی از حقوق دولتی معادن در منطقه عنبران
رامین صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت معادن شهر عنبران گفت : در منطقه عنبران ۲۰ معدن دارای پروانه بهره برداری هستندکه از این تعداد ۱۰ معدن در حال حاضر با ظرفیت های مختلف کار می کنند که عمدتا مصالح ساختمانی و سنگ لاشه از معادن استحصال و تولید می کنند. که شرایط مناسبی را برای تولید بتن و آسفالت ایجاد کرده است .
وی افزود: یکی از مشکلات معادن هزینه های بالای تولید می باشد که معدن دارن به جهت عدم توانایی برای تامین سرمایه در گردش با آن مواجه هستند و این موضوع متاسفانه موجب تعطیلی یک سری معادن شده است .
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: از محل حقوق دولتی در سال گذشته تقریبا ۱ میلیارد تومان به استان اردبیل اختصاص داده شده بود برای راه سازی جاده روستای اورنج هزینه شده است


محتشمی پور معاون وزیرصمت با اشاره به هزینه کرد در آمد ناشی از حقوق دولتی که توسط صاحبان معادن پرداخت می شود گفت: در راستای خدمت به ساکنین منطقه عنبران می توان از این منابع در بخش زیر ساخت های عمرانی و یا رفع آسیب های ناشی از برداشت این معادن هزینه کرد .
ایشان ادامه داد بهترین راهکار این است که موضوعات بصورت اولویت بندی با توجه به خواست مسئولین و اهالی منطقه مشخص گردد و در نهایت این منابع در پروژه های مورد نظر هزینه شود .

رضا محتشمی پورمعاون امور معادن و فرآوری مواد، محمد جواد حسینی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر صنعت، معدن و تجارت که رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل و فرماندار نمین آنها را همراهی می کرد در بازدید ازمعادن ضمن دیدار با مسئولان و سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی شهرستان نمین و شهر عنبران از نزدیک در جریان بررسی مسائل و مشکلات آنها قرار گرفتند.

انتهای خبر/