آبی بیگلو » اخبار شهرستان نمین » تیتر روز » عنبران » نمین
کد خبر : 4090
پنجشنبه - 19 خرداد 1401 - 21:03
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

کارخانه پتروشیمی نمین پیوست زیست‌محیطی دارد

به گزارش خبرنگار ویلکیج به نقل از ایرنا،حسن‌قاسم پور با بیان اینکه تهیه پیوست زیست محیطی برای پروژه‌ها و طرح های مهم و بزرگ در راستای اصل پیشگیری از تخریب محیط زیست ضروری است، افزود: گرفتن مجوز محیط زیست برای این طرح ها و پروژه‌ها الزامی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با تاکید بر اینکه بدون ارزیابی اثرات زیست محیطی، مجوز زیست محیطی برای هیچ واحد تولیدی و صنعتی صادر نمی‌شود، بیان کرد: پیوست زیست محیطی کارخانه پتروشیمی نمین در سال ۱۳۹۷ در کارگروه مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفته و به تصویب رسیده و مجوز زیست محیطی برای آن صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه حتی طرح خط انتقال گاز برای تامین خوراک مورد نیاز این واحد دارای پیوست زیست محیطی است، بیان کرد: علاوه بر کارخانه پتروشیمی، مجموعه شهرک تخصصی آرتا انرژی که کارخانه پتروشیمی نیز جزو این مجموعه است پیوست زیست محیطی و مجوز زیست محیطی دارد.

قاسم‌پور با بیان اینکه مجوزهای زیست محیطی دارای ۲ مرحله احداث و بهره‌برداری است، اضافه کرد: کارخانه پتروشیمی نمین تمامی مجوزهای لازم از مراجع مرتبط به ویژه محیط زیست را برای احداث دریافت کرده و به هنگام بهره‌برداری نیز باید تمامی شروط و ملاحظات زیست محیطی را رعایت کند چرا که در غیر اینصورت مجوز بهره‌برداری برای آن مجموعه صادر نخواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تاکید کرد: حفاظت و حراست از محیط زیست خط قرمز این اداره کل است. البته این به معنی مخالفت با توسعه نیست و محیط زیست از توسعه پایدار حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار بدون توجه به مولفه‌های محیط زیست امکان پذیر نیست، یادآورشد: وجود محیط زیست بکر و سالم موهبت الهی است و باید قدر این نعمت را دانست و در عین حال نباید فراموش کرد که داشتن محیط زیست پاک و عاری از هرگونه آلودگی نیازمند اراده ملی و مشارکت عمومی است.

قاسم‌پور با بیان اینکه داشتن هوای پاک و محیط زیست سالم حقوق عامه بوده و حق الناس است،  اظهار کرد: همه آحاد مردم باید برای داشتن هوای پاک و محیط زیست سالم تلاش کنند تا این امانت را به درستی به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

انتهای پیام/