اخبار شهرستان نمین » تیتر اصلی » نمین
کد خبر : 4120
یکشنبه - 22 خرداد 1401 - 13:42
با میزبانی شورای شهر و شهرداری نمین:

هشتمین جشنواره گل های بابونه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج، مراسم اختتامیه این جشنواره سه روزه، عصر امروز با حضور جمع کثیری از مردم منطقه، گردشگران و دوستداران طبیعت با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد همراه با موسیقی و نمایش طنز برگزار شد.

برپایی ۵۰ غرفه عرضه انواع صنایع دستی، برگزاری بازی‌های بومی و محلی و نیز اجرای موسیقی محلی و ملی از بخش‌های مهم این جشنواره سه روزه بود که با استقبال گردم طبیعت‌دوستان به اجرا درآمد.

فرماندار شهرستان نمین در آیین اختتامیه جشنواره گل‌های بابونه، هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی و گردشگری را معرفی قابلیت‌ها و استعدادهای بی‌نظیر حوزه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری و رونق گردشگری در شهرستان نمین و آشنایی با سنت‌ها، صنایع دستی و آئین‌های محلی مردم منطقه و نیز ایجاد همدلی و وحدت در بین مردم ذکر کرد.

طیب امینی گفت: تفرجگاه فندقلوی نمین با توجه به موقعیت خاص و تلاقی با استان گیلان و وجود گردنه بی‌نظیر و زیبای حیران و همچنین دارا بودن آب و هوای مطبوع، همه ایام سال بویژه در فصل بهار و تابستان پذیرای گردشگران و میهمانان از سراسر کشور است.

وی جنگل فندقلو را نگین گردشگری شهرستان نمین و برگزاری جشنواره بابونه برای هشتمین بار را فرصتی برای معرفی هر چه بیشتر این منطقه طبیعی دانست و افزود: این منطقه سیاحتی، سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را جذب خود می‌کند.

فرماندار نمین همچنین قابلیت‌های بالقوه گردشگری در این شهرستان را زیاد و منطقه جنگلی و تفرجگاه فندقلو و مراتع اطراف را یکی از نعمت‌های عظیم خدادادی در این منطقه دانست و اضافه کرد: در برگزاری این جشنواره، معرفی ظرفیت گردشگری منطقه بویژه منطقه نمونه گردشگری فندقلو، توسعه امکانات گردشگری در سایر مناطق گردشگری نمین، نمایش توانایی استان در زمینه گیاهان دارویی و ایجاد شور و نشاط در جامعه هدف‌گذاری شده است.

وی با بیان این که در سال‌های گذشته تفرجگاه فندقلو به شکل قابل قبولی برای گردشگران معرفی نشده است، اظهار کرد: لازم است که روستاها و جاده دسترسی این تفرجگاه طبیعی به شکل مناسب بهسازی و زیباسازی شود.

هشتمین جشنواره گل‌های بابونه در تفرجگاه فندقلوی نمین برگزار شد

انتهای پیام/