اخبار شهرستان نمین » تیتر روز » نمین
کد خبر : 4262
شنبه - 25 تیر 1401 - 17:51
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

حفاری تونل شمالی محور اردبیل – آستارا به طول ۶۶۶ متر انجام شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از روند عملیات اجرایی تونل شمالی محور اردبیل – آستارا با اعلام این مطلب اظهار کرد: عملیات اجرایی تونل شمالی محور اردبیل – آستارا و مسیر اتصال به وضعیت موجود بمنظور کاهش بار ترافیکی تونل موجود طراحی شده که از ۳۰ کیلومتری خروجی شهر اردبیل و ۱۲ کیلومتری شهر نمین به سمت آستارا شروع می گردد.

وی گفت : این مسیر از فاصله ۱۱۰۰ متری سمت نمین و تونل موجود حیران از باند دوم جدا شده و با فاصله ۱۵ متری به موازات باند موجود امتداد یافته وارد تونل می گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: پس از طی تونل به طول ۷۲۷ متر، عملیات احداث مسیر ادامه می یابد و در انتها مسیر اتصالی از سمت آستارا به طول ۸۱۰ متر بمنظور اتصال مجدد به باند دوم احداث خواهد شد.

حیدری ادامه داد: حدود ۶۶۶ متر حفاری طی ۴۵۸ روز از زمان اولین انفجار در تاریخ ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ تا ۱۶ تیر ۱۴۰۱ انجام شده و ۶۱ متر باقیمانده تا حفاری تکمیل شود.

وی در خصوص اهمیت این پروژه گفت: محور اردبیل – آستارا یکی از راه های شریانی پرتردد استان محسوب می شود که تونل حیران گلوگاه اتصال استان اردبیل به سمت تهران و استان های شمالی و شرقی کشور می باشد و از طرفی با توجه به توریستی بودن منطقه و به تبع آن ازدحام ترافیک بیش از حد در این محور، تونل موجود در مسیر جوابگوی ترافیک عبوری نبوده و موجب راهبندان  شدید در ایام تعطیل ، افزایش  هزینه های سوخت ، اتلاف زمان را به دنبال دارد فلذا احداث تونل جدید در کنار تونل قدیمی موجب کاهش ترافیک و کاهش زمان سفر و تسهیل تردد در  این محور خواهد شد.

لازم به ذکر است پروژه تونل شمالی حیران در استان اردبیل ، شهرستان نمین و در محل گردنه حیران واقع شده است.

انتهای پیام/