اخبار شهرستان نمین » دسته‌بندی نشده » نمین
کد خبر : 4276
یکشنبه - 26 تیر 1401 - 21:02
بمناسبت عید سعید غدیر خم و روز شورای نگهبان

پیام تبریک اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری نمین

در متن این پیام آمده:

بسم الله الرحمن الرحیم

الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَ کَمَالَ دِینِهِ وَ تَمَامَ نِعْمَتِهِ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ عَلَیْهِ السَّلاَم‏

روز هیجدهم ذی‌الحجه، یکی از عیدهای بزرگ اسلام و جهان تشیع است که از سوی رسول گرامی اسلام، برترین عید امت نامیده شده است.

واقعه غدیر خم بعنوان نقطه تلاقی رسالت پیامبر اکرم (ص) و امامت برترین عید شیعیان جهان است که در آن اتمام حجت پایانی و نهایی  پیامبر اکرم برای وصی و ولی قرار دادن حضرت علی علیه السلام رقم می‌خورد .

لذا اهمیت این عید غدیر همانطور که در قرآن و روایات متعدد بارها به آن تأکید شده است ، همه شیعیان و مردم باید به سهم خود برای زنده نگه‌داشتن بیشتر این واقعه در تاریخ  و جامعه تلاش نمایند.
اینجانبان ضمن تبریک این عید بزرگ و خجسته به محضر حضرت بقیه الله الاعظم(روحی و ارواحنا له فدا) ، مقام معظم رهبری و ملت عزیز ایران اسلامی بویژه مردم مؤمن و ولایتمدار نمین، از خداوند متعال مسئلت داریم ما را از متمسکین راستین به ولایت مولی‌الموحدین حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام محسوب فرماید.

در پیامی دیگر اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار نمین ۲۶ تیر ماه روز شورای نگهبان را تبریک گفتند.

متن پیام به شرح ذیل میباشد :

بسم الله الرحمن الرحیم

شورای نگهبان عماد ملت و مایه آرامش مؤمنین است
مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)

شورای نگهبان یکی از اصلی ترین نهاد های نظام مقدس جمهوری اسلامی است که همواره با قدرت و صلابت از قانون و کیان ملی و صیانت از جامعه اسلامی نقش آفرینی میکند .

از مهم‌ترین وظایف این نهاد نظارت بر تدوین قوانین و تطبیق مصوبات شورای اسلامی با قوانین شرع اسلام است ، چنان که رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی در این زمینه فرموده‌اند: «نهاد شورای نگهبان از عالی‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی است و در سایه این نهاد جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی قوام و استحکام می‌یابد‌.

۲۶تیرماه سالروز تاسیس نهاد انقلابی و ارزشمند شورای نگهبان را به زحمت کشان و اعضای محترم این شورا اعم از فقها و حقوق دانان این حوزه تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم .

اعضای شورای سلامی شهر و سرپرست شهرداری نمین

انتهای پیام/