آبی بیگلو » اخبار شهرستان نمین » تیتر روز » عنبران » نمین
کد خبر : 4305
یکشنبه - 2 مرداد 1401 - 16:32
مرتضی بالار:

نمین نگین فرهنگی و هنری استان اردبیل است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نمین در این مراسم اظهار داشت:برپایی روز نمین در هفته اردبیل با توجه به اهمیت فرهنگ و ادبیات و حفظ و حراست از هویت نمین را گام موثری در جهت شناساندن ظرفیت های فرهنگی و تاریخی این شهر دانست

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین گفت: نمین با برخورداری از هنرمندان خوش ذوق و پتانسیل های فرهنگی ظرفیت تبدیل شدن به یکی از پایلوت های فرهنگی استان را داراست.

وی افزود: نمین نگین فرهنگی و تاریخی استان اردبیل به شمار میرود و این سرمایه ملی که متشکل از گذشتگان و تاریخ فرهنگی وهنری و دینی است همه ساله با برگزاری آیین های ملی و بومی هرچه با شکوهتر گرامی داشته شود.

در ادامه مراسم از سه کتاب (دیوان شمس عطار اردبیلی، دیوان اشعار شایق اردبیلی، بایاتی بویات اولماز)  به قلم احد پیشگر در روز نمین رونمایی شد.

این مراسم در روز دوم مرداد در مجموعه فرهنگیان آموزش و پرورش نمین توسط فرمانداری نمین با همراهی و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و گروهی از هنرمندان و با برپایی نمایشگاه عکس، خوشنویسی،نقد کتاب،موسیقی سنتی و سایر برنامه های متنوع برگزار شد.

انتهای پیام/