آبی بیگلو » اخبار شهرستان نمین » تیتر اصلی » فرهنگ و هنر » نمین
کد خبر : 4420
شنبه - 5 شهریور 1401 - 17:31
همزمان با هفته دولت:

حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهکده قرآنی سوها

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج، وزیر فرهنگ در این سفر با حضور در روستای قرآنی سوها در شهرستان نمین با ۳۰۰ نفر حافظ قرآن، با قاریان و ساکنان این روستای فرهنگی دیدار کرد و با حضور در جمع مردم روستای سوها به‌عنوان روستایی با ۳۰۰ نفر حافظ قرآن، ضمن دیدار با اهالی، جویای مطالبات اهالی روستا شد و در ارتباط با رفع مشکلات موجود قول مساعد داد.

در این دیدار که در گرامیداشت هفته دولت انجام گرفت، در حوزه فرهنگی، مواردی همچون احداث دارالقرآن کریم و آموزش قرآن به سایر اهالی روستا، احداث کتابخانه عمومی، کمک به بازسازی مسجد و همچنین ثبت ملی روستای سوها به‌عنوان روستای قرآنی از جمله مهم‌ترین مطالبات اهالی روستا اعلام شد.

اسماعیلی در جمع قاریان و حافظان قرآن روستای سوها نمین اظهار کرد: تمامی حافظان و قاریان قرآن روستای سوها نمین با عضویت در صندوق هنر می‌توانند از خدمات بیمه بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه روستای قرآنی سوها یک روستای انقلابی و دارای جریان متکی به قرآن است، گفت: تکمیل گلزار شهدای نیارق در دستور کار است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص پیشنهاد امام جمعه و فرماندار نمین برای نامگذاری روستای نیارق به نام روز روستا و عشایر در کشور و روستای سوها به عنوان روستای قرآنی در کشور گفت: باید این نامگذاری در سطح استان انجام و تصویب شده و برای طی مراحل بعدی به شورای فرهنگ عمومی کشور ارجاع شود.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت اینترنت خبرنگاران نیز گفت: مشکلات مربوط به اینترنت رایگان خبرنگاران را برطرف کردیم و تمام خبرنگارانی که شرایط آنها احراز شود از این امکان بهره‌مند خواهند شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با حضور در روستای انقلابی نیارق در مزار شهدای این روستا حضور یافت و به شهدای این روستا ادای احترام کرد.

وی با بیان اینکه گلزار شهدای نیارق را تکمیل خواهیم کرد، گفت: هرچه از دست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای خدمت به این روستاها برآید انجام خواهیم داد و بقیه خواسته های مردم را به دستگاه‌های مرتبط و وزرای آنها اعلام خواهیم کرد

امینی فرماندار نمین هم در این مراسم گفت: روستای سوها با توجه به داشتن ۳۰۰ حافظ قرآن که ۲۶ نفر از انها حافظ کل قرآن هستند، قابلیت نامگذاری بعنوان روستای قرآنی کشوری را دارد و خواستار مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص هستیم.

احداث دارالقران، تخصیص اعتبار برای مهارت آموزی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، احداث کتابخانه عمومی، برخورداری حافظان قران از بیمه هنرمندان، اختصاص اعتبار برای فرهنگسرای نمین و عنبران و احداث ساختمان جدید اداره ارشادفرهنگ و ارشاد شهرستان از دیگر موضوعاتی بود که فرماندار نمین خواستار کمک و مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آنها شد.

انتهای پیام/