اخبار شهرستان نمین » تیتر روز » فرهنگ و هنر
کد خبر : 4550
شنبه - 16 مهر 1401 - 22:14
همزمان با آغاز هفته وحدت :

برگزاری دومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین در سال ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار ویلکیج امام جمعه اهل سنت شهر مرزی عنبران با اشاره به توطئه‌ همیشگی دشمنان برای ایجاد تفرقه بین امت اسلامی خواستار توجه بیشتر شورای فرهنگ عمومی این شهرستان به مساله وحدت اقوام و مذاهب شد.

وی در ادامه به برگزاری جشن بزرگ وحدت و همچنین برنامه های فرهنگی به مناسبت هفته وحدت در شهر عنبران اشاره کرد و گفت: همزمان با سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و آغاز هفته پربرکرت وحدت به مشابه سال های گذشته جشن بزرگ وحدت با حضور اقشار مختلف و مسولان استانی و شهرستانی در عنبران برگزار خواهد شد.

فرماندار شهرستان نمین روز شنبه در جلسه فرهنگ عمومی  با محوریت هفته وحدت اظهارداشت: خداوند نعمت وحدت را به برکت میلاد حضرت محمد(ص) به امت اسلامی داده تا ضامن سعادت و خوشبختی بشر باشد.
طیب امینی با اشاره به سایه تفرقه و نفاق بر سر امت اسلامی در عصر کنونی گفت: شناخت ابعاد مختلف سیره رسول اکرم(ص) در تقویت وحدت جامعه موثر است.

وی افزود: در سایه حمایت های همه جانبه و پای کار بودن مسئولان دولت مردمی و تلاش نمایندگان و استاندار محترم برخی مشکلات شهر عنبران بخصوص تامین آب شرب و سد عنبران تا دهه فجر و جاده نمین به عنبران به زودی عملیات اجرایی و آسفالت آن شروع خواهد شد.


امام جمعه شهرستان نمین نیز در این نشست با بیان اینکه توسعه واقعی هر منطقه با  مدیران پای کار و مردمی و توجه به پیوست فرهنگی در اجرای پروژه‌ها محقق می‌شود، از مدیران خواست در اجرای برنامه‌های خود به این موضوع مهم توجه کنند.
حجت الاسلام اسدزاده افزود: متاسفانه برخی ادارات در بحث حضور در برنامه های فرهنگی بخصوص نماز جمعه کوتاهی میکنند و یا در برخی موارد خاص بعلت غیربومی بودن و یا اسکان نیافتن در نمین شهروندان نمینی در مشکل هستند و باید برای این موضوع فرماندار  برنامه خاصی را در پیش بگیرد.
وی با گرامیداشت هفته وحدت، گفت: علما و بزرگان تشیع و تسنن با کمرنگ کردن نقاط اختلافی و تقویت مشترکات دینی و حرکت در مسیر تقریب مذاهب به تحکیم وحدت در جامعه اسلامی کمک ‌کنند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نمین  نیز در این نشست گفت: همدلی حاکم بر شهرستان نمین نتیجه نگاه وحدت‌آفرین ائمه جمعه و علمای تشیع و تسنن است.
مرتضی بالار  همچنین تدوین تقویم برنامه سالانه اجتماعی و فرهنگی در حوزه شهرستان ، برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های تخصصی با تکیه بر فرهنگ بومی، تکمیل و بهره برداری از مجتمع های فرهنگی نمین و عنبران را از مهمترین انتظارت مردم از مسئولان شهرستان برشمرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین شهرستان نمین را نمونه‌ای از همزیستی مسالمت آمیز و وحدت اقوام و مذاهب دانست و اظهارداشت: زندگی در این شهرستان که مردم آن با مهربانی، دوستی و محبت در کنار یکدیگر روزگار می‌گذرانند مایه افتخار است.

انتهای پیام/