آبی بیگلو » اخبار شهرستان نمین » تیتر اصلی » عنبران » فرهنگ و هنر » نمین
کد خبر : 4557
دوشنبه - 18 مهر 1401 - 09:42
همزمان با سفر مدیرکل دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان اردبیل:

تخصیص ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان نمین

 به گزارش خبرنگار ویلکیج به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نمین، در روز اول سفر، از مجتمع‌های فرهنگی و هنری عنبران، نمین بازدید شد که مدیر کل دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیرو سفر دکتر محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دکتر سید محمود اسلامی معاون مدیریت توسعه و منابع وزارت متبوع به استان اردبیل، پیگیر روند کار مجتمع‌های فرهنگی و هنری استان اردبیل که در حال احداث و نزدیک به بهره برداری است، هستیم.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روند کمی و کیفی احداث مجتمع های فرهنگی و هنری را رصد مینماید و با توجه به تأکید وزیر محترم، هدف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده سازی مجتمع هایی در شأن و منزلت هنرمندان فرهیخته است.

مهندس برکت بیان کرد: مجری احداث مجتمع های فرهنگی و هنری، وزارت مسکن و شهرسازیست که به محض تکمیل احداث، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کمترین زمان ممکن، اقدام به تجهیز این مجتمع ها خواهد نمود.

وی اظهار داشت: در بازدید از مجتمع های فرهنگی و هنری عنبران، نمین  روند پیشرفت کار و گزارش ایرادات و نواقصات به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه خواهد شد.

فرماندار نمین در جلسه بررسی مشکلات فرهنگی و هنری شهرستان نمین اظهار داشت: با توجه به اینکه نمین به عنوان شهر فرهنگ و ادب و همچنین عنبران به عنوان شهر ملی گلیم معرفی شده است متاسفانه مجتمع های فرهنگی و هنری این شهرها هنوز  بعد از گذشت چندین سال به بهره برداری نرسیده است و ما تلاش داریم تا این دو مجموعه را با تخصیص اعتبار از محل فرمانداری و همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان سال به بهره برداری برسانیم.

طیب امینی افزود: با تلاش هایی که انجام گرفت و طی بازدید مدیرکل دفتر طرح های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموعه های فرهنگی هنری نمین و عنبران مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای عنبران و ۷۰ میلیارد ریال برای تجهیز مجموعه فرهنگی و هنری شهر نمین اختصاص یافت.

وی همچنین به مشکلات مجموعه فرهنگی هنری شهر آبی بیگلو اشاره کرد و افزود: این مجموعه نیز از پتانسیل بالایی برای منطقه ویلکیج میباشد و با تصویب اعتبار ۵ میلیارد ریالی امیدواریم نواقصات این مجموعه نیز برطرف شده د راختیار متولیان فرهنگی و مردم قرار بگیرد.

انتهای پیام/