اخبار شهرستان نمین » تیتر روز » دولت » عنبران » نمین
کد خبر : 4562
دوشنبه - 18 مهر 1401 - 09:48
استاندار اردبیل:

تلاش برای رفع محرومیت منطقه عنبران نمین؛ از آب‌رسانی و توجه به ظرفیت معادن تا پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت

به گزارش خبرنگار ویلکیج به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، با حضور آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان، سیدحامد‌ عاملی، استاندار اردبیل و جمعی از علمای اهل سنت و شیعه، مسؤولان و اقشار مختلف مردم، جشن میلاد پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و هفته وحدت در عنبران برگزار شد.

استاندار اردبیل در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با وحدت و همدلی زمینه پیشرفت، آبادانی و تعالی یک منطقه فراهم می‌شود.

وی افزود: منطقه عنبران دارای محرومیت‌هایی است که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌یافته در زمینه‌های زیرساختی و اقتصادی، برای رفع بخشی از این محرومیت‌ها اقداماتی انجام می‌شود.

تلاش برای بهره‌برداری از پروژه آب‌رسانی و سد عنبران پس از سال‌ها انتظار

عاملی بیان کرد: در موضوع آب به‌عنوان دغدغه مهم مردم منطقه، با تأمین حدود ۱۲۰میلیارد تومان، برای بهره‌برداری از سد عنبران پس از ۱۳ سال تلاش می‌شود.

استاندار اردبیل ادامه داد: همچنین پروژه آب‌رسانی به نمین و عنبران، پس از ۸ سال مجددا آغاز شد که با تأمین ۸۰میلیارد تومان اعتبار، خط انتقال آن انجام یافته و در مرحله اجرای پمپاژ و مخازن قرار دارد.

بهره‌مندی از ظرفیت معادن و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت در دستور کار است

وی گفت: در راستای استفاده از ظرفیت‌های معادن منطقه، عملیات اجرایی بهسازی جاده نمین – جید و سه‌راهی جید – عنبران به‌عنوان یکی از مناطق دارای ظرفیت معدنی، با اعتبار بیش از ۸۰میلیارد تومان آغاز شد.

عاملی تصریح کرد: در موضوع اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم منطقه عنبران نیز، توجه به مشاغل خرد و خانگی و پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت در دستور کار است.

پایان پیام/