آبی بیگلو » اخبار شهرستان نمین » تیتر روز » عنبران » نمین
کد خبر : 4776
یکشنبه - 25 دی 1401 - 11:37
بمناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش

پیام مشترک فرماندار و مدیر آموزش و پرورش شهرستان نمین

به مناسبت فرارسیدن هفته شوراهای آموزش و پرورش فرماندار و مدیر آموزش و پرورش شهرستان نمین پیام تبریکی صادر نمودند

بسم اللّه الرحمن الرحیم

 

“وامرهم شوری بینهم”

 

شورا، ریشه ها را پویا و اندیشه ها را شکوفا می سازد. حضرت علی (ع)

 

آموزش و پرورش مهمترین رکن توسعه و بستر فرهنگ سازی در بین آحاد جامعه می باشد،تحقق و رشد و تعالی ارزش ها و آرمان های متعالی انقلاب اسلامی مستلزم مشارکت و حضور و تلاش همه جانبه مردم،مسئولان و نهادهای مدنی در تمامی ابعاد فرهنگی،علمی ،اجتماعی و اقتصادی است.

 

از مهمترین اصول اجتماعی اسلام اصل شورا و مشورت است که در سیره پیامبر اکرم (ص) و پیشوایان بزرگ اسلام جایگاه ویژه ای دارد. نظام اجتماعی و حیات جامعه بشری به تعاون و مشارکت اعضای آن بستگی دارد و شوراهای آموزش و پرورش نیز تجلی مشارکت مردم و مسئولین در امر مقدس تعلیم و تربیت است که پویایی جامعه اسلامی را در پی خواهد داشت.

 

شورای آموزش و پرورش به عنوان ابزاری مؤثر در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین و برنامه های توسعه کشور در زمینه مسائل آموزش و پرورش در استان ها، شهرستان ها و مناطق بوده و از سوی مدیران و مسئولان دولتی وعمومی مردم و خانواده ها مورد اهتمام ویژه قرار گرفته است. با هدف تحقق مشارکت مردم و نظارت آنان بر امر تعلیم و تربیت، به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده. روح و هدف قانون مترقی شوراهای آموزش و پرورش کاستن تصدی دولت ، واگذاری امور به مردم ، عدم تمرکز در اجرا ، توسعه مشارکت مردم و دستاوردهای فراوان دیگر در عرصه تعلیم و تربیت است ،لذا با تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش راه مناسبی برای مشارکت مردم و مسئولین محلی در تصمیم سازی ها و نظارت بر امور آموزش و پرورش فراهم گردیده است.

 

امیدواریم که اعضای شورای فرهیخته آموزش و پرورش شهرستان براساس رهنمود ها و وظایف محوله ، برنامه ریزی مدبّرانه و اصولی خود ، در جهت جذب مشارکت همه دست اندرکاران عرصه های مختلف بویژه اولیای محترم و خیرین عزیز قدم های بزرگتر و چشم گیرتر برداشته و در نیل به اهداف توسعه در آموزش و پرورش نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه منویات مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) در دولت مردمی و ایران قوی هر چه بیشتر ، موفق تر و سربلندتر باشند.

 

اینجانبان ضمن گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش ،فرصت را مغتنم شمرده تا مراتب سپاس و قدردانی خودمان را از زحمات و تلاش های خالصانه، بی وقفه و ارزنده تمامی فرهنگیان، مدیران و مسئولین آگاه و بصیر نظـام تعـلیم و تربیـت شهرستان که در کمال اخلاص و ایثار در راستای تعلیم و پرورش نسلی اندیشمند، مؤمن، انقلابی، ولایتمدار و فرهیخته تلاش می نمایند، اعلام نمائیم .

 

 

 

انوش جعفری خانقاه مهندس طیب امینی

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نمین فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان نمین