اخبار شهرستان نمین » تیتر اصلی » نمین
کد خبر : 4830
چهارشنبه - 5 بهمن 1401 - 15:29
نایب‌ رئیس کمیسیون عمران مجلس:

تونل دوم حیران یک نیاز ملی و منطقه‌ای است

به گزارش خبرنگار ویلکیج به نقل از روابط عمومی راه شهرسازی نمین ، صدیف بدری نایب‌رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در جریان بازدید میدانی از عملیات اجرایی احداث تونل دوم حیران که با همراهی فرماندار شهرستان نمین ، معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان و جمعی از مسؤولان استانی و شهرستان انجام گرفت ، نقش مهم محور ترانزیتی اردبیل – آستارا در جابه‌جایی مسافر و بار در شمال و شمال‌غرب کشور را یادآور شد و گفت : تونل دوم حیران نه تنها برای استان اردبیل، که یک نیاز مهم ملی و منطقه‌ای محسوب می‌شود و باید کارهای عملیاتی آن در اسرع وقت به اتمام برسد.

وی در این بازدید با حضور در محل اجرای پروژه تونل دوم حیران در جریان آخرین وضعیت پروژه، نکات لازم را به پیمانکار توصیه کرد و در راستای پیگیری رفع مشکلات پیش‌روی این طرح از دستگاه‌های مربوطه، قول مساعد داد.

علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارش آخرین پیشرفت پروژه گفت : تونل حیران گلوگاه اتصال استان اردبیل به تهران و استان های شمالی و شرقی کشور می باشد و احداث لاین دوم این تونل موجب کاهش ترافیک و کاهش زمان سفر و تسهیل تردد در این محور خواهد بود.

وی ادامه داد : طول کل تونل ۷۳۰ متر می باشد که حفاری قسمت فوقانی (طاق) تونل به طور کامل انجام و مسیر تونل بازگشایی شده است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه در حال حاضر این پروژه دارای ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت : ۶۷۰ متر از حفاری قسمت تحتانی (پاطاق) تونل اجرا شده و ۶۰ متر باقیمانده در دست اجرا می باشد و به موازات آن عملیات اجرای لاینینگ تونل در روزهای آتی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/