اخبار شهرستان نمین » دسته‌بندی نشده » عنبران
کد خبر : 4878
پنجشنبه - 13 بهمن 1401 - 20:15
فرماندار شهرستان نمین:

سد عنبران ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دراد

به گزارش خبرنگار ویلکیج به نقل از روابط عمومی فرمانداری نمین، طیب امینی گفت: طرح آبرسانی به نمین و عنبران با دورنمای تامین آب شرب این شهرها و ۲۲ روستا تعریف و تا استقرار دولت سیزدهم برای عملیات اجرایی آن ۲۳۰ میلیارد ریال هزینه شده بود.

فرماندار نمین می گوید: با تامین و هزینه کرد یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم برای این طرح آبرسانی، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در روند احداث و اجرای آن حاصل می‌شود و بی شک بعد از تکمیل و بهره‌برداری از آن، بخش مهمی از مشکلات آب مرتفع خواهد شد.

به گفته او، این طرح ۳۵ میلیارد ریال اعتبار داشته و هفت کیلومتر از شبکه‌گذاری آن انجام شده است و امسال با توجه به تعریف ردیف اعتبار برای این طرح، ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به آن ابلاغ شده و یک کارخانه نیز برای استفاده از پساب فاضلاب نمین اعلام آمادگی کرده است.

امینی همچنین از آماده افتتاح بودن ۴۳ طرح عمرانی و اقتصادی با ۱۴ میلیون و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار و سرمایه‌گذاری در این شهرستان به میمنت دهه فجر خبرداد و گفت: این حجم سرمایه‌گذاری عمرانی و اقتصادی طی ۱۰ سال گذشته در نمین بی‌سابقه است و با افتتاح این طرح‌ها برای ۸۲۰ نفر شغل ایجاد خواهد شد.