آبی بیگلو » اخبار شهرستان نمین » تیتر روز
کد خبر : 4881
شنبه - 15 بهمن 1401 - 20:25
به همت جهاد علمی، پژوهشی و فناوری بسیج شهرستان نمین؛

مسابقه علمی سازه های ماکارونی در نمین برگزار می شود

به گزارش خبرنگار ویلکیج، همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی مسابقه سازه های ماکارونی در سطح شهرستان نمین برگزار خواهد شد.

مسئول مرکز جهاد علمی، پژوهشی و فناوری بسیج شهرستان نمین گفت: سازه‌های ماکارونی به سازه‌هایی اطلاق می‌شود، که با هدف آموزشی تنها با رشته‌های ماکارونی و چسب ساخته می‌شوند. این سازه‌ها در مقیاس کوچکتر نسبت به سازه‌های واقعی طراحی و با مصالح ماکارونی و چسب ساخته شده و پس از ساخت مورد بارگذاری قرار می‌گیرند

وی در ادامه افزود: این مسابقه از سوی پایگاه علمی و پژوهشی شهید نخست شهر آبی بیگلو و در سطح مدارس شهرستان برگزار می گردد.

جعفر عزیزی با بیان اینکه علاقمندان می توانند آثار خود را تا ۱۶ بهمن ماه ارائه کنند، افزود: برای نفرات برتر این مسابقه جوایز نفیسی در نظر گرفته شده است.

وی هدف از برگزاری این مسابقه را ایجاد نشاط و انگیزه برای دانش آموزان عنوان کرد و افزود: مسابقه سازه های ماکارونی یک نوع چالش بوده تا دانش آموزان بدانند که چگونه می‌ توان از یک مصالح ساده و شکننده ای همچون ماکارونی یک سازه مقاوم می توان ساخت و در واقع دانش آموزان با ایده پردازی و تراوشات ذهنی خود راهکاری برای این چالش پیدا می کنند.

انتهای پیام/