اقتصاد » تیتر اصلی » عنبران » نمین
کد خبر : 4884
شنبه - 15 بهمن 1401 - 20:30
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت:

مجوزهای معدنی در «نمین» قانونی صادر شده است / ممنوعیت صدور پروانه در سه سال اخیر

به گزارش خبرنگار ویلکیج به نقل از بازار، رامین صادقی، اظهار کرد: در منطقه عنبران نمین ۲۱ مجوز معدنی صادر شده که از این تعداد ۱۲ پروانه بهره‌برداری فعال است.

وی تصریح کرد: در کنار این معادن، کارخانه‌های صنایع تبدیلی و تأمین مواد معدنی برخی از واحدهای تولیدی نیز در کانون توجهات قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از طریق این معادن مواد اولیه کارخانه سیمان، شهرداری نمین، کارخانه سفال و واحد تولیدی ساروج تهیه می‌شود که در اقتصاد منطقه و ایجاد فرصت‌های اشتغال بسیار با اهمیت است.

صادقی افزود: در مجموع این ظرفیت تولیدی و کارخانه‌ها برای ۸۰۰ نفر از مردم منطقه اشتغال ایجاد کرده و زمینه تولید ارزش افزوده بیشتری را نیز مهیا کرده است.

وی در مورد مجوزهای قانونی بر اساس استعلام انجام شده از دستگاه‌های مرتبط و صدور پروانه بهره‌برداری برای این معادن خاطرنشان کرد: حقوق معادن نیز از این معادن دریافت می‌شود و ۱۲ درصد مبلغ به منابع طبیعی اختصاص می‌یابد تا نسبت به ترمیم محل برداشت این معادن و حفظ فضای پیرامونی این معادن هزینه کند.

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ده‌ها هکتار از محل برداشت معادن تاکنون ترمیم شده و مشکلات کمتری را در روستاهای اطراف و شهرها شاهد هستیم.

وی به برگزاری جلسه شورای معادن در روزهای گذشته با حضور استاندار اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: قرار شد تا بررسی مجدد با نگاه علمی و کارشناسی در حوزه معادن نمین و عنبران انجام شود که با حضور اعضای شورای معادن در محل و بازدید از معادن فعال، قرار است جمع‌بندی نهایی انجام شود.

صادقی بیان کرد: از سال ۹۹ تاکنون در این منطقه هیچ مجوز جدید و پروانه بهره‌برداری صادر نشده و ما در این سه سال سعی کردیم تا به مجوزهای گذشته اکتفا کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در مورد فعال شدن معادن راکد و بدون بهره‌بردار گفت: بعد از برگزاری مزایده ۳۱۶ محدوده معدنی راکد مجوز فعالیت گرفتند تا برندگان این مزایده فعالیت خود را آغاز کرده و کار را به پیش ببرند.

انتهای پیام/