آبی بیگلو » اخبار شهرستان نمین » تیتر اصلی » عنبران » فرهنگ و هنر » نمین
کد خبر : 4910
پنجشنبه - 27 بهمن 1401 - 15:37

یکصد و پنچاه و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین برگزار شد.

امام جمعه شهرستان نمین در این جلسه اظهار داشت: فرهنگ زیر بنای توسعه پایدار است و رسیدن به توسعه پایدار در تمامی زمینه ها تنها از طریق توسعه فرهنگی امکان پذیر است.
حجت الاسلام اسدزاده ضمن قدردانی از روحیه ایثارگری و ولایی مردم شهرستان نمین در استقبال از شهید گمنام گفت: فرهنگ ایثار و شهادت برخاسته از تاریخ و هویت مردم فرهنگی شهرستان نمین است و این استقبال سندی بر اثبات فرهنگی بودن مردم شهرستان نمین بود.
وی همچنین به حضور مردم شهرستان نمین در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اشاره کرد و گفت: مردم ثابت کردند که پای نظام و ولایت هستند و بنده از مسئولان شهرستان نمین خواستارم تا در خدمت به مردم سنگ تمام بگذارند.
فرماندار شهرستان نمین ضمن قدردانی از حضور مسئولان و مردم شهرستان نمین در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن اظهار داشت: این حضور نشان‌دهنده وفاداری، ولایتمداری و نجابت مردم شهرستان نمین بود.
طیب امینی ادامه داد :مردم با حضور خود سنگ تمام گذاشتند و ثابت کردند که پای نظام و ولایت رهبری هستند و از مسئولان خواست تا در راستای تکریم مردم تمام تلاش خود را انجام دهند.
امینی با اشاره به احیای روند ساخت و تجهیز مجدد مجموعه های فرهنگی و هنری شهر نمین و عنبران بعد از ۱۰ سال گفت: با سفر وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان وزیر در چندماه گذشته به شهرستان نمین و تعامل و پیگیری اعتبار خوبی برای اتمام این پروژه ها جذب شده است که امیدواریم این پروژه ها سال بعد به بهره برداری برسند.
رجبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در اولین حضور خود در شهرستان نمین اظهار داشت : شهرستان نمین به دلایل مختلفی از جمله قدمت و پیشینه فرهنگی، هویت تاریخی و ظرفیت های هنری و ادبی و مردم شریف و محترم گل سرسبد شهرستان فرهنگی محسوب میشود.
امیر رجبی با اشاره به پتانسیل های موجود در حوزه فرهنگ و هنرشهرستان نمین گفت: انتظار از این شهرستان در توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری زیاد است که امیدواریم با رویکرد جدید دولت سیزدهم اتفاقات خوبی در شهرستان نمین بیفتد.
وی ادامه داد: سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر تمرکز زدایی از مراکز استانی و بها دادن به شهرستان ها و حتی روستاهاست که باعث خواهد شد تا اولویت های فرهنگی و هنری بر پایه توسعه نشاط اجتماعی و برنامه ریزی برای رشد و نهادینه سازی جهاد تببین اتفاق بیفتد.
دیبر شورای فرهنگ عمومی استان خاطر نشان کرد: تزریق اعتبارات و مسایل مالی یکی از اولویت های مهم توسعه و احیای زیرساخت های فرهنگی وهنری در جامعه است ولی کافی نیست و اعتماد به جریان سازی مردمی و سوق دادن مردم به فعالیت های فرهنگی هنری میتواند مشکلات حوزه فرهنگ و هنر را حل و فصل کند.

انتهای پیام/