اخبار شهرستان نمین » تیتر اصلی » فرهنگ و هنر » نمین
کد خبر : 5012
یکشنبه - 21 اسفند 1401 - 23:08
همزمان با گرامیداشت هفته حکیم نظامی گنجوی:

محفل شاعران و رونمایی از چندین کتاب در شهرستان نمین برگزار شد

به گزارش خبرنگار ویلکیج طیب امینی فرماندار نمین در این نشست ضمن ارج نهادن به فعالیت های فرهنگی و هنری و متولیان این برنامه عنوان داشت: برگزاری نشست های ادبی مختلف در شهرستان به طور مستمر انجام میگیرد و باید بیش از پیش به شاعران اهمیت داده و شاعرانی همچون نظامی را به جامعه معرفی کنیم.
وی در ادامه از نویسندگان و شاعران شهرستانی و استانی به جهت قرائت اشعار دلنشین در وصف حکیم نظامی قدردانی کرد و اظهار داشت: تاثیر گذاری شما قشر فرهیخته در جهت دهی افکار عمومی و ایجاد رفتارهای جدید متناسب با فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی به مراتب بیشتر از سایرین است لذا وظیفه خطیری را در مقابله با تهاجمات فرهنگ منحط غربی دارید.

امیر رجبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در آیین گرامیداشت هفته حکیم نظامی گفت: بنا به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ۲۱ اسفندماه به نام روز بزرگداشت حکیم نظامی در تقویم رسمی کشور ثبت شده است که هر ساله وزارتخانه متبوع و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تدوین برنامه های جامع فعالیت های فرهنگی و هنری متنوعی را در راستای گرامیداشت این روز و هفته اجرا می کنند.

وی با اشاره به جایگاه و خاستگاه فرهنگ در شهرستان نمین گفت : برگزاری مستمر برنامه های شعر و نشست های ادبی و حفظ و تکریم جایگاه شعر و ادب در شهرستان نمین ستودنی است.
رجبی با تاکید براینکه توسعه و رشد فعالیت های فرهنگی و هنری در شهرستان ها مستلزم نگاه ویژه از سوی مسئولان آن منطقه میباشد افزود: خوشبختانه فرماندار شهرستان نمین با توجه به موقعیت اجتماعی و فرهنگی شهرستان توانسته است با هنرمندان و قشر فرهنگی رابطه خوبی برقرار کند و ما در تلاش هستیم تا با تکمیل مجتمع های فرهنگی و هنری نمین و عنبران بتوانیم در خدمت مردم فهیم و با فرهنگ شهرستان نمین باشیم.

در پایان مراسم با حضور فرماندار شهرستان نمین و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از ۲ کتاب روش های تدریس در آموزش و پرورش، کلید موفقیت در جغرافیای ۲ به قلم دکتر محرم یوسفی و ۲ دیوان با عناوین اشعار جاهی و مثنوی مرآت العرفا از دکتر احد پیشگر رونمایی شد.

انتهای خبر/