اخبار شهرستان نمین » تیتر اصلی » عنبران » نمین
کد خبر : 5042
سه شنبه - 8 فروردین 1402 - 18:52

آغاز عملیات پیش‌آب‌گیری سد عنبران نمین پس از ۱۳ سال + عکس

به گزارش خبرنگار ویلکیج به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی در آیین آغاز عملیات پیش‌آب‌گیری سد عنبران نمین اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه مهم سد عنبران نمین از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و تا سال ۱۴۰۰ پیشرفت فیزیکی پروژه پایین بود که تمرکز ویژه بر روی این پروژه در ۱۸ ماه اخیر، منجر به پیشرفت ۹۰درصدی آن شده است.

وی افزود: با توجه به بارش‌های احتمالی فصل بهار و استفاده حداکثری از نعمات الهی، عملیات پیش‌آبگیری سد عنبران نمین آغاز شد و طی ماه‌های آینده این پروژه به‌صورت کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

نقش تحولی سد عنبران در حوزه کشاورزی، گردشگری و حق‌آبه منطقه

استاندار اردبیل تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه سد عنبران نمین به‌صورت شبانه‌روزی و جهادی پیگیری شده و با بهره‌برداری از آن، در حوزه کشاورزی، باغداری و حق‌آبه منطقه، تحولی قابل توجهی رخ خواهد داد و تأسیس سایت گردشگری عنبران از برکات این پروژه برای مردم منطقه عنبران خواهد بود.

عاملی ادامه داد: علی‌رغم وجود مشکلات متعدد، دولت سیزدهم پروژه‌هایی را که بر روی معیشت و سفره مردم تأثیر‌گذار بوده را جزو اولویت‌ها قرار داده است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان اردبیل در حوزه کشاورزی، سد‌ها در حوزه معیشت و سفره مردم تأثیرگذار است و در ۱۸ ماه اخیر به این موضوع توجه ویژه شد تا شاهد آب‌گیری سد گیوی، سد عمارت و سد عنبران در دولت سیزدهم باشیم.

پایان پیام