همزمان با هفته وحدت:

جشن هفته وحدت در شهرستان نمین برگزار شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: تبلیغات کور وهابیت و انگلیس زمینه‌ساز شکاف امت اسلامی به ویژه برادران اهل تسنن و تشیع است که باید مراقب این فتنه‌ها بود.

به گزارش خبرنگار ویلکیج، آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در شهرستان نمین اظهار کرد: اهل تسنن و تشیع استان اردبیل اجازه تفرقه، دودستگی و گسست را نخواهند داد و قطعاً مخالف حرکت عده‌ای مداح، شاعر و سخنرانی است که سعی می‌کنند بین شیعه و سنی اختلاف بیندازند.
وی اوج وحدت و همگرایی امت اسلامی را در استان اردبیل و در بین برادران اهل تسنن و تشیع در شهرهای مختلف یادآور شد و تصریح کرد: دشمن تلاش می‌کند تا با حربه‌های مختلف شکافی در بین امت اسلامی ایجاد کند در حالی که اشتراکات دینی و گفت‌و گوی همدلانه می‌تواند عامل و عنصر وحدت و اتحاد امت اسلامی باشد.
آیت‌الله عاملی محوریت وحدت را کلام الهی و اهل بیت به ویژه تلاش‌های گسترده نبی مکرم اسلام در همگرایی و وحدت امت اسلامی اعلام کرد و ادامه داد: هفته وحدت و میلاد نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع) را در حالی گرامی می‌داریم که همه انبیا و اولیای الهی زمینه‌ساز وحدت امت اسلامی و دوری از تفرقه و دودستگی هستند.
امام جمعه اردبیل اضافه کرد: دشمن امروز تلاش می‌کند تا از کوچک‌ترین رخنه‌ها استفاده کرده و زمینه دودستگی را در بین اهل تسنن و تشیع فراهم کند که این گروه‌ها در جامعه اسلامی باید مراقب و هوشیار این توطئه‌ها باشند.
مراسم جشن هفته وحدت در نمین به عنوان شهرستان دارای اهل تسنن و تشیع برگزار و برنامه‌های متنوعی نیز در این جشن و سرور اجرا شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل همچنین در سفر به نمین از نمایشگاه بسیج و دستاوردهای آن بازدید کرد