اخبار شهرستان نمین » تیتر روز » عنبران » فرهنگ و هنر » نمین
کد خبر : 5463
سه شنبه - 15 اسفند 1402 - 16:16
در صورت فعالیت مستمر نمایشگاه دا های صنایع دستی در شهرستان نمین:

شهر ملی گلیم عنبران بعنوان شهر جهانی گلیم معرفی می شود

به گزارش خبرنگار ویلکیج، حسن محمدی ادیب روز ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ در جلسه بررسی مسائل شهر ملی گلیم عنبران در محل فرمانداری نمین، گفت: شهرستان نمین و شهر عنبران یکی از مناطق مستعد در حوزه صنایع‌دستی کشور است و به منظور ثبت این شهر به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی باید مراکز صنایع‌دستی عنبران بیش از گذشته فعال باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: ساختمان صنایع‌دستی شهر عنبران باید به صورت دائمی فعال باشد و به همین منظور هیات امنایی متشکل از فعالان بخش خصوصی تعیین می‌شود تا توسط اهالی و صنعتگران چراغ ساختمان صنایع‌دستی روشن بماند.

او تاکید کرد: شهر عنبران امکانات زیرساختی خوبی در حوزه صنایع‌دستی دارد و ما به دنبال استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای معرفی هرچه بیشتر صنایع‌دستی این منطقه هستیم تا مسیر معرفی عنبران به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی هموار شود.

محمدی ادیب ادامه داد: دبیر شورای جهانی صنایع‌دستی پس از بازدید از شهر ملی گلیم عنبران موافقت خود را برای تبدیل این شهر به شهر جهانی صنایع‌دستی اعلام کرده و اکنون نوبت ما و اهالی عنبران است که شهر را برای این اتفاق جهانی آماده کنیم.

انتهای پیام/