اخبار شهرستان نمین » دین و اندیشه » رهبری و سران قوا » مجلس » یادداشت ها
کد خبر : 759
سه شنبه - 13 آبان 1399 - 11:14
به مناسبت هفته وحدت:

وحدت رمز پیروزی است

یکی از اقدامات بسیار نورانی و پربرکت انقلاب اسلامی که ناشی از افکار آسمانی و ارزشمند حضرت امام (ره) بود، نامگذاری #هفته_وحدت و دعوت امت به وحدت و اتحاد و تمرکز بر مشترکات بین مذاهب اسلامی و جلوگیری از تبدّل امت به آحاد متفرق است.
وحدت امت اسلامی از اصول و ارزش های مورد تاکید #پیامبر خدا بوده و از دیدگاه آن حضرت عزت و اقتدار همه جانبه مسلمانان در پرتو وحدت و همبستگی در برابر دشمنان مشترک است. ایشان وحدت امت اسلامی را از راهبردهای اقتدار امت اسلامی در همه دوران ها دانسته و برای تحقق آن تلاش فراوانی کرده اند،
در روزگاری که قدرت مسلمان‌ها رو به افول رفته و دشمنان تاریخی اسلام و مسلمان‌ها، فرصت‌هایی برای انتقام از امت پیامبر پیدا کرده‌اند، وحدت تنها راه برای #استیصال دشمن و کشیدن دندان طمع او و برآوردن امت از #حضیض ذلت است.
🔹جهان استکبار امروز علیه #دیانت اسلام موضع واحد کینه توزانه ای اختیار کرده اند، به طوری که پی در پی با نشر #اکاذیب و #توهین به اسلام و پیامبر اکرم(ص) سعی در تفرقه افکنی میان مسمانان جهان دارند. در این برهه حساس، لزوم وحدت میان مسلمانان بیش از پیش احساس می شود و نباید اجازه داد دشمنان اسلام با #تفرقه_افکنی، امت واحد اسلام را از همدیگر جدا و متفرق سازند. از این رو هفته وحدت فرصت مناسبی است تا با #همدلی و وحدت کلمه توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرد.
🔸آنچه امروز به‌عنوان #تطبیع و عادی‌سازی روابط دولت‌های به‌ظاهر اسلامی با #اسرائیل اتفاق می‌افتد علاوه بر این‌که درد بسیار جانکاه و ذلت بسیار ویرانگر برای امت اسلامی است، #پیام بسیار بزرگی برای امت دارد و آن این‌که اگر امت وحدت نداشته باشد مثل برف آب می شود، همچون خاک ذلیل می گردد، به سان #برده‌ها به زنجیر کشیده می‌شود، مثل اسیران مسلوب الاراده و چون مجرمین سرافکنده خواهد ماند، خاک، هیبت، حاکمیت ملی، #استقلال، و فرزندان خود را از دست خواهد داد و جز آه و حسرت به دست نخواهد آورد.
🔸مردم و مسئولان ما در این برهه زمانی باید آگاه باشند و بدانند، #ولایت_فقیه استمرار امامت، میراث گرانبهای بنیانگذاری جمهوری اسلامی و یکی از با ارزشترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و کشور ما در سایه این اصل مترقی و با نظامی مردمی – اسلامی توانسته است قریب چهار دهه کارآیی خود را در عرصه های گوناگون مبارزه با دشمن، سازندگی، رشد و ارتقا علمی و فنی و مواجهه با مسائل جهانی نشان دهد و به خوبی از عهده مسائل داخلی بر آید. لذا از تمامی مسئولان محترم و صاحبان تشکلهای سیاسی انتظار می رود با #پرهیز از مسائل تنش زا و #اجتناب از تشنج آفرینی به همدلی و همکاری روی آورده و با اعتصام به حبل متین الهی موجبات وحدت و انسجام بیش از پیش را فراهم نمایند.
امروز جنگی بین جمهوری مسلمان #آذربایجان با #ارمنستان جهت پس گیری اراضی خود در پیش است انتظاری که از کشور ایران بعنوان یک کشور اسلامی، مسلمان، دوست و همسایه و کشوری که حداقل نیمی از جمعیتش ترک زبان هستند، این است که باید وحدت و همبستگی خود را نسبت به این کشور ابراز نماید و نگذارد بعدها در ذهن آنان خاطرات بدی نسبت به ایران بوجود آید.
در خصوص اوضاع نابسامان اقتصادی کشور نیز با آنکه دولت از فردای خروج #ترامپ از #برجام رسما دولت بدون پروژه و بی نقشه ماند، هرچند که سعی می کند ظاهر را به شکل دیگری نشان دهد اما #سفرههایخالی مردم گواهی این امر هستند، و دلایل عدیده ای در بوجود آمدن این مشکلات از جمله #تحریمهای ظالمانه آمریکا و همچنین عدم اتحاد مسئولان ارشد کشوری که هر کدام با نام یک #حزبی یا جناحی سعی در تخریب یکدیگر دارند که در روز های اخیر واکنش #رهبری را نیز بهمراه داشت و این خصومت ورزی ها نه تنها مردم را در گیرودار زندگی و معیشتی قرار می دهد بلکه زمینه را برای #گستاخی و سوءاستفاده دشمنان هموار می کند، لازم است در این روزها و وهفته وحدت اگر میخواهند به مردم خدمت کنند فقط یک راه ،جناح، حزب و هر چه نامش را می گذارند را انتخاب کنند، #راهولایت_فقیه و رهبری که بی شک راه روشنایی کشور و مردم در آن است.

🔹به تبع کشور، استان اردبیل نیز دارای مشکلاتی از قبیل عدم اتحاد مسئولان #دولتی و #مجلسی شده است و مدیران دولت نیز با آنکه مدیران دولت هستند اما بخاطر بقا در مدیریتشان در سال های بعد دولت کنونی، نیم نگاه بلکه کل نگاه به نمایندگان مجلس دارند و این عمل آنها را از اهداف سازمانی و خدمت رسانی به مردم غافل کرده است و حتی با تغییر کارکنان خود با تاکید برخی ها در حوزه های گاها غیر مرتبط وضع موجود اداره را به شکل #فجیع تغییر داده اند. اما استان اردبیل همیشه در باب وحدت پیش‌قدم و الگو بوده و یقین داریم مثل همیشه با الگو خواهد بود و با درایت و هوشمندی آیت الله عاملی امام جمعه محبوب استانمان این گسیختگی به همبستگی و وحدت تبدیل خواهد شد، و در آستانه هفته وحدت با حقیقت #قرآن و روح آسمانی رسول خدا و ارواح علوی ائمه اطهار پیمان می‌بندند که همیشه در دایره مصالح کلان امت اسلامی و استانمان که در وحدت متجلی است حضورداشته باشند.