تیتر روز » مجلس
کد خبر : 854
شنبه - 24 آبان 1399 - 14:55
مهمترین مطالبه مردمی منطقه ویلکیج

چراغ ها را روشن کنید

جاده آبیبگلو یکی از پرترددترین مسیر های منتهی به اکوتوریسم طبیعی استان میباشد و بالغ بر ۳۰ روستا در محدوده ویلکیج شمالی وجود دارد که مسیر های ارتیاطی بین جاده ای آن فاقد روشنایی و تابلو گذاری مناسب میباشد.مسیرهایی که هر کدام به جنگل های طبیعی و در نهایت به شهرستان نمین منتهی میشوند.

در روزهای عادی عبور و مرور وسایل نقلیه چه صبح و یا شب آنچنان مورد خاصی به وجود نمی آورد ولی در ایام ۶ ماه اول سال و روزهای تعطیل که سیل عظیم مسافر نیز به پیک ترددها اضافه میشوند جاده های این منطقه جوابگوی مردم و مسافران نیست.

در ۶ ماهه دوم نیز به دلیل عدم روشنایی مناسب و مه آلود و برفی بودن و  لغزندگی جاده و عدم راهسازی استاندارد که از بین ۸ روستا با سرعت گیرهای سرسام آور میگذرد، شاهد تصادف های سنگین و از دست دادن هموطنانمان در این مسیر میباشیم.

با توجه به اینکه در حال حاضر آبیبگلو طبق تعاریف مدیریتی استانی به شهر تبدیل شده است و نظر به اینکه  دارای بخشدار و شهردار و اداره راه و همچنین اداره برق جداگانه از شهرستان نمین میباشد و هم چنین از لحاظ بودجه و اعتبار سهمیه جداگانه برای این شهر لحاظ میشود باید انتظار داشت که متولیان امر  برای روشنایی و بستر سازی مناسب برای دوبانده کردن حداقل سیر اردبیل به آبیبگلو را در اولویت اصلی عمرانی خود قرار دهند.

خروجی اردبیل به آبیبگلو نیز خود یکی از مشکلات بزرگی است که به لحاظ ترانزیتی بودن جاده کمربندی اردبیل همواره باعث ترافیک و تصادفات شدید بوده است.

با توجه به اینکه ایستگاه راه آهن استان نیز در این مسیر واقع گردیده است و باعث رشد و توسعه اقتصادی منطقه نیز تا حدودی شده است و روزانه بر تعداد شرکت ها و کارخانجات در این مسیر میباشیم ، باید هر چه زودتر این مطالبه مردمی که واجب ترین  میباشد توسط دستگاه های اجرایی و نمایندگان محترم مجلس حل و فصل گردد.

لزوم ایجاد توسعه بنیادین شهری و عدم مهاجرت روستاییان به شهر و ازدیاد فقرنشینی حاشیه ای در شهرها همین خواسته های کم  مردم از مسئلان میباشد ، که به نوبه خود میتواند از دغدغه های مردم منطقه را کاهش داده و در زندگی روستایی و منطقه ای خود با آرامش نسبی زندگی کنند.

ناصربرزگر

انتهای پیام/