تیتر اصلی
کد خبر : 863
یکشنبه - 25 آبان 1399 - 21:10
هاشم علایی مدیر کل اداره استاندارد استان اردبیل طی مصاحبه با پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج گفت :

همکاری شهرستان نمین با اداره استاندارد ستودنی است

هاشم علایی مدیر کل اداره استاندارد استان اردبیل طی مصاحبه با پایگاه خبری تحلیلی ویلکیج گفت :

اهالی  واصناف شریف و با فرهنگ نمین جزو برترین شهرستان ها از بابت همکاری با اداره استاندارد میباشند.

ایشان افزودند شهرستان نمین در ۲ مورد بیشترین همکاری را با بازرسان و نمایندگان اداره استاندارد را داشته اند ، اولین مورد همکاری در حد اعلا و صمیمانه و مسولییت پذیری اصناف  نسبت به کنترل ترازوها بخاطر مشمول بودن استاندارد اجباری و دومی در بحث جایگاه داران CNG که با همکاری شهرداری و فرمانداری محترم و همچنین جایگاه دارن،  بازرسی های اولیه انجام گرفته و وارد مرحله ادورای شده است.

علایی نسبت به پر اهمیت بودن و حساسیت بالای جایگاه های  CNG در استان تاکید داشتند: اخذ گواهی ایمنی و بازرسی اولیه و ادورای و مجوزهای لازم از اداره استاندارد از خطرات و حوادث احتمالی  برای جایگاه داران جلوگیری میکند.

 

ایشان همچنین به توسعه شهرک صنعتی آرتا سبز نمین و پتروشیمی با نگاه  اینکه مایه افتخار و خیر و برکت برای منطقه میباشد گفتند : در تلاش هستیم باتوجه به اینکه منطقه ویژه اقتصادی نمین نیز در حال پیشرفت و ازدیاد واحد های تولیدی است در صورت اینکه شرکت ها و تولیدیهای صادراتی از لحاظ زمان و مکان دچار مشکل نشوند، دراینده نزدیک برای این مجموعه ها نیز نیروی دوره دیده و آن تایم در اختیارشان بگذاریم تا درگیر بوروکراسی اداری نشوند و کارهای اخذ مجوز استانداردهایشان در سریعترین  زمان ممکن حل شود.

علایی در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت :شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید در نصب تجهیزات شهربازی و زمین بازی دقت کنند تا با اخذ گواهی استاندارد اجازه فعالیت به این مجموعه‌ها داده شود.

مدیر کل اداره استاندارد استان اردبیل  از بازرسی های مستمر ماموران این اداره کل به شهربازی های مستقر در استان و شهرستان ها اشاره کرد و افزود: اگرچه در استان اردبیل شهربازی به معنای واقعی وجود ندارد اما هر جا شهربازی بازی وجود داشته باشد ناظرین و بازرسان ما نظارت کامل دارند. نظارت بر شهرهای بازی و زمین های بازی با همکاری شرکت بازرسی تایید صلاحیت شده انجام می گیرد .

شهرستان نمین و همچنین بخش های ویلکیج جنوبی (شهر عنبران) و ویلکیج شمالی ( شهر آبیبگلو) نیز بخاطر رفاه  حال اهالی روستاها و بازی کودکان اقدام به احداث پارک های بازی و شهر بازی های داخل شهر کرده اند که بیشترشان فاقد استانداردهای لازم میباشد.

علایی از مردم منطقه و دهیاران و شهرداران خواست تا بدون دریافت مجوزهای استاندارد و بازرسی اصولی اقدام به احداث چنین مجموعه هایی نکنند که خدای نکرده با توجه به ایمنی ضعیف و نداشتن استانداردهای لازم باعث حوادث برای هموطنانمان شود.

استاندارد بودن وسایل مستقر در شهربازی ها به گفته مدیرکل استاندارد استان اردبیل امری اجباری است و تمام این وسایل مشمول استاندارد اجباری هستند. در این بین آنچه مهم است وجود برخی وسایل بازی فاقد استاندارد و بیمه میباشد که  در عین حال پر طرفدار است ولی چاره آن نظارت و بازرسی های مستمر و جمع آوری وسایل بازی فاقد استاندارد است.

 

علایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در استان اردبیل ۳۷۵ واحد تولیدی مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند که در این واحدها بیش از ۵۰۰ محصول متنوع تولید می‌شود.

حدود ۵۰ درصد این واحدها در زمینه مصالح ساختمانی و مابقی نیز در حوزه موادغذایی، کشاورزی، سلولزی و بسته‌بندی شیمایی ، مکانیک و فلزشناسی وبرق الکترونیک ومهندسی پزشکی فعالیت می‌کنند.

وی گفت : هم اکنون ۱۰ آزمایشگاه مرجع در داخل اداره استاندارد و همچنین  در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی ۲۷ آزمایشگاه همکار و شرکت بازرسی مکمل اداره با اشتغال ۲۰۰ نفر با بیمه فعالیت دارند.

با نظارت و بازرسی از این واحدها به صورت مستمر سعی بر این است تا تولید محصولات آنها با  استانداردهای ملی مربوطه مطابقت داشته باشد .

با توجه به اینکه شهرستان بیله سوار تنها نمایندگی اداره استاندارد در کل استان میباشد علایی  یاد آور شد : دغدغه اصلی ما این است که نمایندگی شهرستان بیله سوار را بخاطر ارجاع شهرستان های گرمی و پارس آباد که با ساختمانی با هزینه ۶۰۰ میلیون درگمرک احداث گردیده است را به عنوان اداره ثبت کنیم. همچنین در تلاش هستیم که برای سایر شهرستان ها ی صنعتی نیز با توجه به تعاملاتی که انجام شده و برای آنها  پست سازمانی تعریف شده است  در آینده نزدیک با توجه به بیانات رهبری و نامگذاری سال جهش تولید بتوانیم اداره یا حداقل نمایندگی ایجاد کنیم.

مصاحبه و گزارش : آرمین احمدی

انتهای پیام/