تیتر اصلی » یادداشت ها
کد خبر : 902
جمعه - 30 آبان 1399 - 13:15
بمناسبت هفته بسیج

بسیج ، ادامه راه خدمت

یادداشت : آرمین احمدی

بسیج یک عرصه‌ی عمومی است؛ نه مختص یک قشر است، نه مختص یک بخشی از بخش های جغرافیایی کشور است، نه مختص یک زمانی دونِ زمان دیگری است؛ نه مختص یک عرصه‌ دون عرصه‌ دیگری است. در همه‌ جاها، در همه‌ مکانها، زمانها، عرصه‌ها و در همه‌ قشرها، این وجود دارد. این معنای بسیج است.

امروز بسیج تنها یک تشکل منسجم و سازمان‌یافته نظامی و دفاعی نیست بلکه بسیج یک تجمع  انقلابی خالصانه  و سرشار از ایمان و اراده و فرهنگ ایثار و شهادت است که می‌تواند جامعه را بیش از گذشته به سمت ارزش‌های متعالی اسلام ناب محمدی (ص) رهنمون سازد.

این سبک و روش برخواسته از سخن و الگو دهی امام راحل(ره) است که برای جبران کاستی های نظامی در کشور ایران که در معرض هجوم بدخواهان قرار داشت طرح بسیج مردمی را ارائه و دستور فرمودند.

در حال حاضرنیز این نیروی مردمی علاوه بر دفاع از ارزشهای دینی در کشورهای عراق و سوریه به سازندگی و کمک رسانی به محرومان و نیاز های اساسی کشور همت گمارده است.

این شجره طیبه همیشه زنده است زیرا باروری و آبیاری آن توسط جوانان مومن و انقلابی و با انگیزه دینی صورت گرفته و خواهدگرفت.

بسیج تحت فرمان رهبر انقلاب در مواجهه با چالش‌های اساسی به میدان می‌آید ‌و نقش‌آفرینی می‌کند تا تهدیدات تبدیل به فرصت شود.

امسال هفته بسیج  در حالی برگزار میشود که ویروس کرونا در همه جهان فراگیر و موجب شده تعدادی از هموطنان‌مان را از دست بدهیم. از زمانی که این ویروس پیدا شد بسیج با تجربه واکسیناسیون فلج اطفال و همچنین تجربه سنجش فشار خون بیش از سی میلیون نفر از هموطنان‌مان با هماهنگی وزارت بهداشت به میدان آمد و با حضور نیروهای داوطلب برای همراهی بیماران، حضور طلاب بسیجی برای تدفین بیماران و مجاهدت در تولید ماسک بسیج رکوردهای بسیار خوبی را در کارنامه خودش داشته باشد.

با شروع دوباره تعطیلات در دو هفته آینده بسیج دوباره به میدان خواهد آمد و با طرح پیشگیری از ویروس کرونا و همچنین کمک های مومنانه پیشقدم در منویات مقام معظم رهبری خواهد بود.

انتهای پیام/