تیتر روز » مجلس
کد خبر : 905
جمعه - 30 آبان 1399 - 14:41
شهردار آبی بیگلو

نگاه سرسری نمایندگان استان اردبیل به ویلکیج

نادرآزادی شهردار شهر آبی بیگلو به بی اعتنایی نمایندگان استان به ویلکیج اشاره کرد و گفت : متاسفانه نزدیکی شهرستان نمین و شهر آبی بیگلو به مرکز استان باعث شده است که این شهر به عنوان یکی از حاشیه های شهری تعریف شده و هیچ عملکرد مثبتی از سوی نمایندگان  و نهاد های استانی برای این شهر در نظر گرفته نشود.

آزادی با بیان اینکه بخش ویلکیج در گستره صنعت کشاورزی و توریسم نهادینه شده است افزود : با توجه به تورم و افزایش مشکلات شهری و عدم تزریق اعتبار و پایین بودن درآمد شهرداری نتوانسته ایم آنچنان که شایسته شهر باشد زیرساخت های توسعه را در شهر به مرحله اجرا بگذاریم.

آزادی در ادامه گفت :  باتوجه به اینکه شورای شهر آبی بیگلو ۵ میلیارد تومان  برای سال ۹۹ بودجه بندی کرده است ، از این مبلغ ۲ و نیم میلیارد تومان صرف هزینه های جاری خواهد شدو مابقی صرف پروژه های شهر خواهد شد.

شهردار آبی بیگلو گفت : مساعدت های استانی نزدیک به ۶۰۰ میلیون  که قرار بود واریز شود هنوز به شهرادری وصول نشده است ولی با توجه به در آمدهای شهرداری توانسته ایم از ۶ ماهه سال عبور کنیم و برای ۶ ماهه دوم نیز طبق سنوات پیش میرویم و همچنین از طریق منابع داخلی و در آمدهای ماده ۱۰۰ و عوارض سالیانه و خدماتی  تامین خواهد شد.

نادر آزادی نسبت به افزایش تورم و تامین مصالح برای توسعه شهر گفت :در بحث عمرانی فقط میدان ورزش شهر هزینه ای بالغ بر ۱ و نیم میلیارد و بهسازی پارک کودک ۱۰۰ میلیون و احداث پیاده رو در میدان اصلی شهر مبلغ ۲۰۰ میلیون هزینه برداشته است ، با این حال برای لکه گیری های آسفالت داخل شهر  ۲۰۰ تن آسفالت نیاز بود که تا حدودی انجام شده ولی بخاطر اینکه تورم ساعتی شده و بازار ثبات ندارد نمیتوان برای پروژه های شهرداری اعتبار به روز پرداخت کرد.

شهردار درادامه نسبت به زیر سازی ضعیف آسفالت در شهر گفت :رطوبت بالای ۸۰ درصد در کل ایام سال بجز یکی دوماه و همچنین بافت روستایی قبل از شهر شدن آبی بیگلو و بخاطر عمر کم شهری نمیتوان تراکم گرفته و دوباره فعلا زیر سازی انجام دادو با توجه به گرانی آسفالت های توپکا و بندر  با این وضعیت اقتصادی  و بودجه ای شهر در آبی بیگلو استفاده کرد.

 

ایشان همچنین در بحث روشنایی معابر و خیابان ها ادامه داد : قبلا برای روشنایی شهر و معابر و خیابان اعتبار میدادند و حمایت میشد ولی الان شرایط به گونه ای شده است که حتی اداره برق نیز حمایتی از شهرداری نمیکند، طبق برآور شورای محترم شهر هر تیر چراغ نزدیک ۱۵ میلیون تومان هزینه برمیدارد و با توجه به اعتبارات محدود و در آمد کم شهرداری آبی بیگلو و عدم حمایت ارگان ها ی شهرستانی و استانی نتوانسته ایم  با توجه به مه گرفتگی های همیشگش شهر روشنایی بیشتری به شهر اضافه کنیم.

نژاد جواد از اعضای شورای شهر آبی بیگلو  در ادامه با توجه به ایجاد جاده گردشگری در مسیر اصلی جنگل آبی بیگلو گفت : اعضای محترم شورای شهر و شهردار محترم  با حمایت فرماندار و طرح تفضیلی ارایه شده به استاندار محترم در صدد ایجاد این مسیر میباشیم که بتوانیم حداقل برای آیندگان و توسعه شهری و درآمدزایی برای شهر و توسعه آن سودمند واقع گردد.

ایشان همچنین در مورد عبور و مرور احشام در مسیر اصلی نیز یادآور شدند : با حمایت آقای شهردار و بسیج عمومی اهالی شهر بنا بر ایجاد بستر های مناسب بری ایجاد گاوداری های صنعتی بیرون از شهر و احترام به حقوق شهروندی  و رعایت اصول شهرنشینی تدابیری اندیشیده شده است و در زمان نزدیک این مورد نیز حل خواهد شد.

کیانی دیگر اعضای شورای شهر در مورد المان شهر آبی بیگلو اظهار داشت : در آمد پایدار  و منبع درآمد محدود  با اوضاع اقتصادی و بودجه کم و عدم حمایت ارگانی از شهردار در استان  باعث شده است که در بحث زیباسازی شهر با توجه به پروژه های خوبی که در برنامه داریم ، نتوانسته ایم  جز همان پیاده راه و جاده گردشگری که فعلا با حمایت ۱۰۰ میلیونی فرماندار فعلا در حالی طرح ریزی میباشد.

شهردار  افزود : طرح جاده گردشگری از منابع مالی سفر ریاست جمهور تامین خواهد شد که استاندار قول مساعدت و همکاری داده اند ، این طرح در قطعات ویلایی تا  مسیر جنگل در عرض ۱۱۰ متر و ماشین رو  و پیاده راه ورزشی  و باغ ویلاها ایجاد خواهد شد که امید داریم برای منطقه و شهر آبی بیگلو مایه خیر و برکت و توسعه شهری را در بر داشته باشد.

 

نادر آزادی در پایان مطالبه های اصلی شهر آبی بیگلو را از استاندار محترم و نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی اینگونه توضیح دادند:

نمایندگان مجلس اردبیل هیچ گونه توجهی به بخش ویلکیج و شهر آبی بیگلو ندارند،  در حالی همیشه منطقه ویلکیج پا به پای نمایندگان اردبیل نمین نیر و سرعین بوده اند ، درست است که اسم آبی بیگلو در پشت بند این حوزه نیست ولی آرای مردمی این منطقه همیشه تاثیرگذار رای نمایندگان بوده است و انتظار میرود نمایندگان نیز این منطقه را به فراموشی نسپارند.

وی درادامه گفت : با توجه به مه گیر بودن همیشگی مسیر آبی بیگلو و اردبیل و روستاهای همجوار حداقل  خط کشی  این مسیر ها  به طول ۵ کیلومتر روشنایی در این مسیر انجام بگیرد

مطالبه جدی دیگر  احداث راهدارخانه  که بسیاری از مشکلات منطقه را حل خواهد کرد مخصوصا در فصل سرما که جاده های بخش ویلکیج برف گیر میباشد.

در خواست زمین از منابع طبیعی در محدوده چمن های ورودی جنگل که بتوان با حداث  مجتمعی به عنوان مرکز تفریحی و خدماتی در اختیار مردم و گردشگران که داری مارکت و سرویس بهداشتی و خدمات باشد و میتواند در ادامه تکمیل مسیر گردشگری و جاده ای باشد که در حال تدوین و زیر ساخت سازی است باشد.