رفتن به بالا

سایت خبری فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

اوقات شرعی

الهی تب کنم شاید بمیرم

برای ۱۱۱ هزار نفر فقط ۱ بیمارستان

شهرستانی با گستره ۳ بخش و ۷ دهستان با جمعیتی نزدیک به ۱۱۱ هزار نفر فقط یک بیمارستان دارد و آن هم در حد زایمان و مراقبت های ویژه و اورژانس میباشد و مابقی ارسال به مرکز استان صورت میگیرد.

بی‌ شک سلامتی چیزی نیست که بتوان براحتی آن را از دست داد و وقتی پای مرگ و زندگی به میان می‌آید، دیگر کمتر دلایل قانونی و موانع قانونی برای تهیه امکانات پزشکی برای یک بیمار قانع‌کننده خواهد بود. چرا که یک بیمار و البته همراهانش در هر شرایطی به تنها چیزی که فکر می‌کنند فقط نجات جان بیمارشان است و لاغیر!!

همواره یکی از بزرگ ترین مشکلات شهرهای کوچک و شهرستانها کمبود پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی است و یکی از دغدغه‌های ویژه مردم این شهرها گله از کمبودهای پزشک و پزشکی است که به ناچار برای رسیدن به سلامتی و درمان دردهای خود باید روانه شهرهای بزرگ تر شوند و اگر بگوییم شاید یکی از دهها دلیل مهاجرت مردم از شهرستانها و روستاها به کلان شهرها و پایتخت دسترسی به امکانات پزشکی و بیمارستانهای مجهز و پزشکان مجرب و متخصص است، سخنی به گزافه نگفته‌ایم.

شهرستانی با گستره ۳ بخش و ۷ دهستان با جمعیتی نزدیک به ۱۱۱ هزار نفر فقط یک بیمارستان دارد و آن هم در حد زایمان و مراقبت های ویژه و اورژانس میباشد و  مابقی ارسال به مرکز استان صورت میگیرد.

شهرستانی با قدمت چندین ساله و مهد تمدن علم وفرهنگ ، خواستگاه صنعت و کشاورزی و گردشگری و شاهراه ارتباطی استان گیلان و منطقه مرزی و منطقه ویژه اقتصادی در طی این سالها فقط شهر فرهنگ و ادب را یدک کشیده و هیچ توسعه متوازنی در آن صورت نگرفته است.

در بستر علوم پزشکی و داشتن بیمارستانی مجهز و پیشرفته که نیازهای مردم منطقه را برآورده کند و یکی از مطالبات اصلی بخش ویلکیج و شهرستان نمین میباشد  در دستور کار هیچ مسئولی قرار نگرفته و هیچیک از نمایندگان که سبد آرایشان را از این منطقه پر میکنند برای شهرستان نمین تب نمیکنند.

هرچند انتظارات و توقعات مردم و بیماران این شهر از نمایندگان مجلس که هیچکدام بومی نیستند و در دوره قبل حتی نماینده بومی نیز آنچنان توقعات را بالا نبرد دیگر رنگ باخته است

بیمارستان نمین دانشگاهی-درمانی است که در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت ثابت ۵۰ تخت تأسیس شد و در مرداد سال ۹۶ با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال کلینیک تخصصی بیمارستان امام خمینی (ره) نمین با ۷۸۴متر مربع زیربنا و شامل بخش های تخصصی چشم، ارتوپدی ، دندانپزشکی ، داخلی، جراحی عمومی، کودکان، قلب و زنان و زایمان تکمیل شد و حتی اخوان اکبری رییس سابق داشگاه علوم پزشکی  برای توسعه بیمارستان امام خمینی نمین نیز یک میلیارد تومان هزینه شد را اعلام نمودند.

قرار بود با با بهره برداری این دو طرح بهداشتی و درمانی، میزان و سرعت ارائه خدمات به اهالی شهرستان نمین افزایش و سهم شهروندان نمین از خدمات درمانی و معالجه ای به طور چشمگیری ارتقا پیدا کند ولی این حجم از خدمات برای این تعداد از جمعیت کافی نمیباشد.

طبق قانون سطح بندی خدمات کشوری شهرستانهایی که جمعیت آنها زیر ۱۰۰ هزار نفر است از بعضی خدمات پزشکی دولتی از جمله داشتن دستگاه MRI محروم هستند ولی شهرستان نمین بالای ۱۰۰ هزار نفر میباشد و قطعا بخش خصوصی نیز می‌تواند در این زمینه ورود پیدا کند.

زیرساخت‌های بخش بهداشت و درمان شهرستان نمین با توجه به روند افزایش جمعیت و مهاجر پذیری بالای این شهرستان مناسب نیست‌.در حال حاضر بیماران نمینی ناچارند برای تکمیل مراحل درمان خود به بیمارستان‌های مرکز استان مراجعه کنند که این امر علاوه بر وقت گیر بودن هزینه زیادی را به آنان تحمیل می‌کند.

در مورد دلایل کمبودها، بیماران این شهر همچنان نیاز به حمایتهای بیشتر و توجه جد‌ی‌تری دارند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار مرتبط

نظرات